Winterstorm, waar? - Reisverslag uit West Chicago, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Winterstorm, waar? - Reisverslag uit West Chicago, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Winterstorm, waar?

Blijf op de hoogte en volg Julia

15 December 2013 | Verenigde Staten, West Chicago

Hii, hier ben ik weer :)
Ik denk dat ik in mijn vorige blog iets vergeten ben om te zeggen. Sinds afgelopen woensdag wilt Jake eindelijk, na 5 weken!!! Mijn naam zeggen. Ik ben zo trots:) het ging zo; ik zat op de bank en hij wilde wat vertellen en toen zei hij eerst mijn naam en vervolgens oow oepsie ik zei per ongeluk je naam hihi. Ik zo, yeaahhh. Can you say it again? And he did it. Can I get a big hug en high five Jake. Yeahhh, het koste me MAAR 5 WEKEN!!

Ok ever der met vrijdag:
Vandaag had Cait haar optreden van preschool in de sanctuary. Daar gingen ze kerstliedjes zingen. Super cute :) She die a wonderful job. Ik zal eerst bij de ochtend beginnen. Wat heeft Max (the elf on the shelf) nou weer uitgevoerd vannacht? Hij heeft al de kerstsokken van de haken boven de chimney (openhaard) weggehaald. Behalve 1 daar zat hij in met een fles eggnog die hij helemaal leeg had gedronken hihihi. Dan om 8:00 uur werden de kinderen aan mij overhandigd. Nou eigenlijk wat later want de kinderen kregen van Carter french toast (wentelteefjes klinkt beter), dat betekent dat ze later eten en dat ik maar een half uur had om ze aan te kleden. Maar dat maakt niet uit dat gaan we gewoon doen. Met speelgoed de kinderen naar boven krijgen. En omdat het Cait's special day is, help ik haar eerst met aankleden. Haar school kleding ligt al klaar en daarna Jake. We are running late... Cait is in de afgelopen week gegroeid als kool, haar jurk was dus te kort. Aaah 5 minutes left en Sara doet ondertussen de finishing touches. Oja en had andere kleding al Klaar liggen voor vandaag, dus ze heeft hem snel ook nog even omgekleed. Ik ondertussen al beneden, schoenen klaar zetten, auto op warmen, garage open. Hoppa wat a teamwork thuis morning, en Cait was op tijd op school, Yes.
En ja dan hebben Jake en ik nog driekwartier om bij KID Rock te komen. Come on Jake wij gaan naar Starbucks om was lekkers te halen en ik heb zo'n dorst , natuurlijk om tijd te rekken. De Kids love Starbucks. Dat hebben ze trouwens echt NIET van mij geleerd btw, dat hebben ze van hun ouders. Maar ik kom er ook graag. Ook waren wij erna vroeg bij de parkeerplaats voor de school waar KID rock is. Jake was ondertussen naar de passagiersstoel gekomen en wat vervolgens; what is this? And what is this? En er zat zo'n blauw gedeelte aan de bovenkant van de voorruit, look the sky is so blue:)
Dat was wel zo'n beetje de dag. S middags heb ik rustig gespeeld met Cait en puzzels gemaakt en een boek voorgelezen.
'S Avonds was er een farewell party van 1van de meiden uit mijn cluster (1x eerder gezien maar oké), daar ging ik heen met drie andere meiden die bij mij in Wheaton en Glen Ellyn wonen. De rest van ons cluster woont in Naperville, 20 minuten rijden van hier. Was wel gezien, eindelijk heb ik ook de andere meiden ontmoet.

Zaterdag:
Weekend:) en ja hoor kan ik uitslapen, word ik wakker om 8uur. Your kidding me right? Vandaag ging ik naar Chicago (again), daar had ik afgesproken met een meisje uit mijn cluster. Stap ik naar buiten in de ochtend, ligt er nog meer sneeuw. Yeaaahh, welcome in winter wonderland:) en het sneeuwde nog steeds. Dus ik op mijn uggs (Nice and warm) hop hop door de sneeuw. Mijn workout heb ik ook weer gehad. Ik doe er zo'n 25minuten over om naar het station te lopen, maar dat vind ik niet erg. Heeft de trein vertraging en roepen ze om dat ze niet weten Hoelaat ie komt. Hè hè 50 minuten later is ie er eindelijk. Downtown is het druk . En later die dag met al die natte sneeuw waren mijn schoenen doorweekt. Wel zijn we nog naar zoolights geweest echt mooi met alle lichtjes en de skyline van Chicago. Na een lange dag weer thuis, met sponzige voetjes.

Ik las trouwens dat op het nieuws bij jullie en ook hier dat ze het hebben over een winterstorm in het noord oosten van de VS incl. Chicago, Il. Ja we hebben sneeuw, maar een winterse storm. Hem nee. Ik denk dat er zo'n 15 cm sneeuw ligt. Morgen wordt het wel kouder -8 /-15 brr. Don't wurry, ik Ben niet ingesneeuwd kan gewoon de deur uit. Alleen op de luchthavens was heg een drukke dag met vertraging en blablablabla en de trein dan vanmorgen.

Liefs Julia

  • 15 December 2013 - 08:43

    Karin:

    Fijn dat Jake je nu ook accepteert, geeft goed gevoel, wat een eigenwijs mannetje. Nu nog uit die luiers. Komt goed.
    Leuk hoor alles onder de sneeuw. Als het hier valt is altijd maar kort.
    Mooie foto's. Ook wel fijn dat er 3 anderen in de buurt wonen. Geen Nederlandse geloof ik.
    Byebye weer xx from us.

  • 15 December 2013 - 10:52

    Oma Nel:

    Hi julia, je reisverhalen worden steeds langer en spannender, wat beleef je veel. Dat gebeuren met max vind ik erg leuk. Spannend voor de kids zeker. Dat Jack jouw naam zegt na vijf weken is wel klasse, de aanhouder wint. Zeg de foto's zijn mooi, die sneeuwmassa, dat is echt winter, brrr dan liever ons nederl.herfst weer, trouwens deze week was droog en niet erg koud. Julia een goede week en tot je volgende blog, groetjes opa oma

  • 15 December 2013 - 11:43

    Daphne:

    He Juul, die Jake haha oeps hij vind je toch wel leuk:p. Je ben lekker bezig met de kids, en het sneeuwt lekker kan je ze ook leuk bezig houden... Erg leuk je verhalen te lezen je heb een leuke tijd daar! Veel plezier! Op naar de kerst:) wij hebben maar 1 kerstboompje hoor...
    Groetjes van Alex en mij & Little Lola

  • 15 December 2013 - 16:27

    Julia Van Der Schaft:

    Eigenwijsjes zijn het zeker. En het winter weer blister van de week, in ieder geval blijft het koud. Ik Moet wel op zoek naar warme boots met mijn uggs overleef ik het niet, het is nog niet eens winter. Hier is het wel koud en onder nul, maar goed te doen. Het weer is gewoon anders dan in Nederland en gelukkig niet zo veel regen :). Ook moet ik nog opzoek naar kerstcadeautjes. Want dat is ook al bijna. Heeft iemand ideeën?

    Groetjesss

  • 19 December 2013 - 15:20

    Petra:

    Hi Juul wat leuk een witte kerst, grrrr die hebben wij hier niet! Leuk dat t goed gaat met de kids. Ff wennen maar je komt er wel!! Scott heeft inmiddels xmas holiday, yeah en Vic alleen morgenochtend (vrijdag dus) kerstontbijt. Enne ik zelf straks ook twee weken vrij :))
    Veel succes met je kerst cadeaus kopen en voor jezelf een paar lekkere warme laarzen!
    Geniet vd mooie kerstbomen daar. Dikke kus van ons :)

  • 20 December 2013 - 02:05

    Julia Van Der Schaft:

    Hi Petra,
    De Kids hebben sinds vandaag ook beide kerstvakantie. Geniet van je 2weken vrij:)
    Was en is zeker even wennen. Maar moet zeggen ik rol aardig mee in het leventje hier.
    Wordt nog leuk kerstcadeautjes vinden. Een witte kerst wordt het denk ik wel, al hoewel het gaat wel regenen hier. Groetjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, West Chicago

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 19123

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: