The second week of December - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu The second week of December - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

The second week of December

Blijf op de hoogte en volg Julia

13 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Had ik jullie al verteld dat wij een nieuwe huis genoot hebben. Ik zal jullie even voorstellen aan Fluffy Pearl Alligood onze nieuwe vis :). Maar na een paar dagen besloot Cait dat het toch een jongetje is en geeft hem de naam Frisbee. Maar get. blijft Fluffy pearl.

Maandag:
Nieuwe week en een nieuwe techniek om de kinderen binnen een half uur aangekleed te krijgen zonder de sandwich, hamburger en zonder het spelen onder Jake's crib. Jeej weer gelukt, Jake is op tijd op school. Ondanks de kou en alle wanten en mutsen die aan en op moeten. Stoelverwarming aan, kerstliedjes op en gaan.

Knutsel activiteit van deze week: kerstman, sneeuwpop, elf en een rendier maken van wc rollen. Kerst ornament maken en we gaan ook koekjes bakken.

Voor lunch had ik vis-broccoli-wortel klaar gemaakt, jammie voor mij maar de Kids aten alleen de broccoli en de wortels. Nap time voor Jake dat betekent verhalen lezen voor Julia en ipad time voor Cait.

De verhalen doe voorbij komen zijn:the three little pigs, thomas en nu ook the polar express. Meer moeilijke woorden voor mij.

Dinsdag:
Vandaag hebben we een zieke. Jake gooit in de ochtend alles eruit wat erin zit. Arm jochie toch. Wikken en wegen wat we doen. Maar al snel gaat het beter met hem. Wij gaan ornamenten voor de kerstboom maken: kerstman, rendier en de pinguïn.
Ik heb weer wat geleerd vandaag. Ooit gehoord van brad? B staat voor brood en banaan, R staat voor rijst, A staat voor appel(moes) en de D staat voor? Dat weet ik even niet meer.

Woensdag:
Jake is alweer beter en tijd voor school. Ja Cait jij gaat gewoon mee om Jake af te zetten, ik kan jou niet alleen thuis laten.
Nu er sneeuw ligt buiten hebben we sneeuw pret. Cait heeft haar skibroek al aan en dat betekent dat er sneeuw engelen gemaakt worden. Ook sneeuw ballen gooien naar elkaar en de oprit sneeuw vrij maken. Nog steeds moeten we een sneeuwpoop maken. Maar de sneeuw blijft niet plakken.
Later sta ik in de keuken. Komt Sara binnen gelopen, zegt ze ogendicht en handen uitsteken. Brr wat voor kouds en zachts ligt er nou weer op mij handen? Can I already open my eyes? Oow how cool, my first Christmas stocking. Thank you Sara:).

Donderdag:
Ja dat is vandaag. Vandaag brengt opa Cait naar school en Jake moet naar de dokter voor zijn 3jaars checkup. Wauw in 1 maand is Jake 9 cm gegroeid. Wat een dag! Jake is moe en gaat eerder zijn nap nemen. Maar hij wordt om 12 uur heet en huilend wakker. Ja hoor hij heeft koorts. Na zijn medicijnen gaat het al wat beter met hem. En jaaaa Jake zei mijn naam jippie. High five Jakey. So proud of him. Nadat hij toch zij lunch gegeten heeft gaan de Kids even badderen. Dat gaat zo makkelijk nog niet. Oké dan ga maar samen in bad, dat betekent wel voor mij dat de kans om nat te worden als maar groter wordt. Sandwich gevecht om wie als eerst het bad uit moet. En ja Cait ik heb je beet, jij bent de eerste. Huilen en tranen om niks en ja ik heb je al zeker 3keer gezegd dat jij uit bad komt en anders vis ik je eruit.
Jake's turn, ah bibberend komt hij uit het bad met paarse lippen. Ingewikkeld met in een handdoek en met een dikke knuffel warm ik dat kleine mannetje is even op. Tijd om op te tutten voor de familie kerstfoto later in de middag. Helemaal klaar is Jake en netjes aankleed loopt hij de trap af. Cait is er ook klaar voor alleen nog even haar haar föhnen. Tijd om filmpje te kijken. Op het laatste moment valt little Jakey in slaap. Na 10 minuten is hij weer wakker weer zwetend en warm. Kerstfoto en uit eten vanavond maar wel food van portillo's. Yens dat lusten wij in huize Alligood wel. Cheeseburger met patat tijd. Oow om niet te vergeten chocolat milkshake jammie en buikje meer dan rond gegeten. Jaa mensen ik moet zeker sporten, definitly het staat op mijn lijstje.

Zoals jullie zagen in de reactie op mijn vorige blog ja 11 kerstbomen in huis.
- 1: in mijn kamer.
- 1: in de kamer naast de mijne.
- 1: in de familyroom.
- 1: in de office.
- 2: buiten voor de deur.
- 2: binnen naast de voordeur.
- 1 in de serre.
- 1 in Cait's room.
- 1 in Jake's room.
Ja dan kom je op 11:) wel zijn ze allemaal nep.

Iets over Amerika.
Vrijstaande huizen met garages. De krant wordt in een zakje Voor de deur gegooid (zoals in de films). Starbucks is in de buurt. Veel is op loopafstand maar wij gaan met de auto. Als je rechtsaf wilt mag je vaak door rood als er natuurlijk niks aan komt. Mijn Host kinderen praten veel en luid maar zijn Wel oost Indisch doof. De mensen zijn wel erg vriendelijk hier.

  • 13 December 2013 - 11:52

    Oma Nel:

    Hoi Julia, wat een mooie foto's, echt kerstweer. Dan die kerstbomen, echt Amerikaans, in iedere kamer een boom. Gezellig he. Hier heb je er 1 in de kamer. Lachen toch dat jij die kerstkous kreeg, ik heb wel eens een kleintje in de boom gehad. Julia het reisverslag was weer de moeite waard om te lezen, we genieten ervan, fijne kerstdagen en tot de volgende blog, groetjes opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19120

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: