5 December en daarna - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu 5 December en daarna - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

5 December en daarna

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Vandaag is het zover. Sinterklaas is jarig, onze schoentjes staan al klaar:) zijn wij wel lief geweest dit jaar?

Jaaaah er zit wat in mijn schoen. Mmm chocolaatjes , dat lust ik wil. Maar Cait en Jake zijn ook lief genoeg geweest dit jaar en zij kregen een zaklamp met verschillende opzet stukken van dinosaurussen en ruimte poppetjes en 2 boeken over Amerika en over kerst. En dan zeggen we; dank u Sinterklaasje.
Zegt Cait later; waarom krijgen wij maar zo weinig cadeautjes van Siinterklaas? Uhh nou, niet iedereen in Amerika kent Sinterklaas en omdat Sinterklaas nu in Nederland is. Is het een lange reis naar ons toe. En hij komt alleen wanneer wij slapen en morgen gaat Sinterklaas weer terug naar Spanje.

Hup Kids ontbijten en aankleden!
Het is schooldag voor Cait en Jake en ik gaan naar Stretch and grow (activiteiten half uurtje voor peuters) en omdat Jake erna naar oma, hebben wij gevraagd of zij mee wild naar de gym van Jake. (We gaan vandaag naar oma omdat er een paar mannen de verwarming komen maken zodat het overal in huis lekker warm is zo'n 69 graden Fahrenheit (klinkt bloed heet). Na stretch en grow zet ik Jake en oma af en ga ik naar College of DuPage op me in te schrijven voor classes en om mijn credits te halen(ik snap geen bal van al die credits en stuff). Met de navigate ernaar toe is het moeilijkste nog niet. Kom ik daar aan, is het niet 1 gebouw ofzo maar een hele campus. En de parkeerplaats zoals bij de efteling, oké ik sta geparkeerd bij paal c2. Aan men laat ik mijn handschoenen in de auto liggen, het is freezing outside en ik heb geen idee in wel van de zeker 6 gebouwen ik moet zijn. Na op de jawel plattegrond te hebben gekeken en 20 minuten rond te hebben gelopen en zoals typisch ik zelf vinden en aan niemand vragen toch het juiste gebouw gevonden. Na het inschrijven onderbegeleiding van vertalen.nu en zeker weer 10 minuten later, om 2pagina's in te vullen. Is het klaar inschrijfformulier inleveren en op naar een ander lokkertje om mijn fee te betalen. Dan in de rij staan om mijn Engels testen te maken (lezen, schrijven, luisteren en nog is lezen ofzo). Vandaag doe ik alleen lezen en luisteren. Lezen was moeilijk maar had 83 punten en luisteren had 68 punten, dat was te weinig. Ik ben er klaar mee. Op naar huis de was doen en opruimen en naar oma toe. Na het eten reed ik met de kinderen in 1auto naar huis en Carter (de vader) in zijn eigen auto. Onderweg ging ik wel langzaam rijden. Want de Kids wilden wel alle mooie lichtjes en versiersels van de huizen zijn. Look at al the lights !! And there, and there, and look at that house wauwww hihihi.


Vrijdag:
Schooldag voor Cait en Kid rock voor Jake. KID rock is een activiteit voor de volwassene en de peuter. Met muziek, bewegen, grove motoriek en de fijne, liedjes aan een geslopen met een verhaal. En het belangrijkste aan het eind van de les krijgen ze een kleurplaat en een stempel. Daarna zijn we heel rustig naar de school van Cait gegaan want we waren een beetje vroeg.
En daarna luch-nap time voor Jake-craft time met Cait (kerstballen maken). S avonds chillen op de bank want ik ben home alone . Rust in de tentttt.

Zaterdag weekenddddd:
Brrr vet koud nog steeds buiten. Muts op, sjaal om, wanten aan en op naar het station voor een dagje Chicago. Zoals elke week ben ik niet de enige op het station. Omdat er in het weekend maar elke 2 uur een trein gaat van elburn to Chicago. Macy's is de Bijenkorf van De VS. Special saturday aanbiedingen. Ik heb een warm gevoerde in de uitverkoop sportlegging van Calvin Klein gevonden voor 30 $ die neem ik mee. Lekker warm. En oja, op de iets van 8 ste verdieping stond een grote mooie kerstboom om u tegen te zeggen. Rondje Chicago zoals gewoonlijk en op naar het station. De tijd gaat zo snel als je downtown bent. Ik kom gewoon weer in het donker thuis. Home alone again, dat betekent chillen en film kijken.

Zondag:
Mijn plan was om naar Zoo lights te gaan (is volgens mij precies wat er staat iets met lichtjes in een dierentuin). Er is altijd een maar; 1, er ligt sneeuw buiten 2, ik kan met de trein maar dan doe ik er 1 1/2 uur over 3, kijken of ik met iemand mee kan rijden. Het is nr 4 geworden, het is te koud en snowy buiten dus ik blijf lekker thuis. In de namiddag zijn we begonnen met de kerstbomen optuigen (allemaal neppe). We beginnen met de kleintjes van de Kids en doen dan de 1 in de familyroom.
Mmm Indian food for dinner.

Up to the next story

  • 12 December 2013 - 08:25

    Karin:

    Nou fijn weer toch die toetsen..dacht je dat er eindelijk
    van af was. Begint alles weer opnieuw

  • 12 December 2013 - 08:56

    Karin:

    Ik begin ook weer opnieuw. Helft van mn verhaal is verdwenen
    Is ook lastig met de telefoon(jaja, voor mij).
    Je hebt het welnaar je zin geloof ik. Je verveeltje niet.
    Dat is goed om te horen.
    Je hebt geen eens tijd om ons te missen. Bijna weekend weer shoppen?
    Het is hier inmiddels ook kouder. Al paar keer moeten krabben. ❄️Buiten en
    binnen.
    Je moet bepaalde score hebben om cursus temogen volgen?

  • 12 December 2013 - 09:07

    Karin:

    Weer niet alles. Het verhaal is misschien te lang? Dan hierbij laatste deel.
    Sterkte met je toetsen en rij-examen.
    Ik ga vandaag wat kerstversieringen ophangen, geen boom dit jaar.
    Tot je volgende blog weer. Nou dag hoor. Xxx de groeten

  • 12 December 2013 - 14:16

    Oma Nel:

    Hoi Julia! wat heb je weer een gezellige blog verstuurd, wat heb je weer een drukke week achter de kiezen? Wij lezen je enthousiasme , volgens mij gaat het goed met je, ( nou ja, af en toe balen ) , maar je dagen kom je wel door. Jammer dat het zo koud is, dan wordt het wachten voor de trein naar Chicago te koud, en wat rijden er weinig in het weekend. Maar alleen in je kamer met een filmpje is ook niet verkeerd. Julia succes met je rijbewijs enz. , ff doen , kan ik makkelijk zeggen. Wij gaan zo de kerstboom opmaken, nep hoor, over twee weken is het al kerst. Julia, we kijken al weer uit naar je volgende blog, tot dan, groetjes opa oma

  • 12 December 2013 - 14:40

    Julia Van Der Schaft:

    Hoi,
    Help ik heb het hier goed naar mijn zin :) haast geen tijd om jullie te missen inderdaad.vik zelf zelfs het gevoel dat ik niet genoeg tijd heb om andere dingen te doen. Om 22uur ben ik kapot. Ja en moet ik ook nog Engelse toetsen en rijbewijs doen, ik dacht dat ik daar nu wel klaar mee was zeg. Overdag is het wat kouder dan in de ochtend open blauwe lucht, maar met zonnetje kan het wel lekker zijn.

    Groetjes

    (Oja en wij hebben niet 1 kerstboom maar 11 totaal hihi)

  • 12 December 2013 - 14:51

    Karin:

    11...??? in de tuin zeker

  • 12 December 2013 - 21:00

    Petra:

    Hi Julia. Haha wat schrijf je toch leuk! Schrijfster worden?! Wij hebben de kerstboom al staan, een echte haha. Ja duh 11 stuks, daar kunnen wij niet tegenop. Succes met je toetsen & rijbewijs. Hang in There!! Groetjes

  • 12 December 2013 - 22:32

    Julia :

    Ja 11 bomen dus. Wel zijn het allemaal neppe. 1 in de woonkamer, 1 in het kantoortje, 2 voor de deur buiten , 2 voor de deur binnen , 1 in mijn kamer, nog 1 in de basement, 1 in de serre, beide kinderen hebben er 1 ophun kamer : 11 dus:).
    Hmm schrijfster worden? Ik weet of dat iets voor mij is. Wat ik wel wil worden, geen idee. Voorlopig blijf ik nog lekker hier. Het gekke is dat we nu al praten over de rest van het jaar, terwijl ik hier pas een maand ben. Maar het jaar gaat zo snel. Ze vragen wel al of ik langer dan een jaar wil blijven, nog 7 maanden om eroverna te denken wat ik wil. Want na de achtste maand gaat de organisatie vragen of ik langer wil blijven. Ik ben totslotte net gewend
    Groetjesss tot mijn volgende verhaal:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19115

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: