Week 6 alweer - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Week 6 alweer - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Week 6 alweer

Blijf op de hoogte en volg Julia

19 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Hii,

Goeiedag iedereen!!!
Let's start with sunday:
De dag ik ik van plan was om naar Chicago te gaan en gaan schaatsen met 2andere meiden. Totdat 1 van de meiden eigenlijk iets anders gepland had met haar familie. En wij als overgeblevene maar besloten om niet te gaan. Wij waren tenslotte zaterdag de hele dag in Chicago en het zou erg koud worden. Een dagje thuis is ook niet verkeerd. Ik wilde nu wel uitslapen, niet weer vroeg alsjeblieft.

Maandag:
Oow jee wat was ik moe in de ochtend. Volgens mij heeft het een tijdje geduurd voordat ik mijn wekker hoorde. Ben even blij dat ik mezelf ken en dat ik gewoon nu 3wekkers aan heb, zodat ik niet in slaap val en me verslaap.
Max: hij was vanmorgen te vinden in de wasmand van de kinderen. Maar hij had de wasmand omgegooid en is toen tussen de kleding gaan liggen hihi en had zich verstopt.

Ik was niet de enige die moe was vanmorgen. Cait was erg prikkelbaar en had er geen zin in. Gelukkig kon ik haar even thuis laten en Jake naar school brengen. Maar om 11 wanneer ik Jake op moest halen, moest Cait mee met tegen zin. Waardoor wij er 5minuten over deden om in de auto te komen en vervolgens op de parkeerplaats bij de school een discussie hadden over dat zij in de auto wilde wachten en dat ik haar niet alleen in de auto kan laten zitten. Krijg haar dan maar is uit de auto. Half stamp voetend de school in en Jake is de laatste die opgehaald wordt Grr.
Voor lunch hadden we rijst met groenten & fruit met yoghurt. Je Had Jake's gezicht moeten zien, yoghurt monstertje.
Tijd om te badderen voor Cait: Ik zal het kort houden. Het water was te weinig> als je mij commandeerd krijg je echt niet meer water in het bad. Het water is koud> dat krijg je ervan als je een lauw bad hebt omdat het anders 'te heet' is voor je en er al 20 minuten in zit. Ik wordt nat omdat zij boos is omdat ik niet doe wat zij wil. Ja ammehoela, beginnen we niet aan. Kom op haren wassen en uit bad. Heb wel wapenstilstand aangekondigd en kunnen we er please een leuke middag vanmaken:).

Dinsdag:
Planning van vandaag:
- Jake heeft storytime + craft in de bieb en gaat met oma.
- Cait heeft school.
- Ik ga vertellen over Holland in de klas van Cait.
Waar is Max? Zit him in de kerstboom verstopt in de Hal.
Ontbijt: American pancakes voor Jake en Pap voor Cait.
Jaa en dan is het al 8:30 en hebben we nog een half uur voor school grr.
Jake aankleden is niet get drama wat mij kan overkome, en dan is er Cait. Aaahh nog een kwartier.... Julia als je zo tegen mij praat wordt ik verdrietig , huh. Cait het enige wat ik vraag is of Jij je wilt aankleden en je kan dat heel goed zelf en Jij wil ook geen hulp. Maar dan wel dat je dat doet als ik het onderhand ook al 5 keer gevraagd heb. Anders ga je in je pyjama. wil geen discussie alleen dat jij je aankleed wanneer ik het vraag that's it. Zo gaat dat dus smorgens. Oké Cait gaat huilend de auto in. Maar we zijn optijd op school. En jaa vandaag ga ik vertellen in de klas over Nederland en Sinterklaas. Dat was wel leuk:). Ik had het boek van Jip en Janneke two Kids from Holland voorgelezen (bedankt Peutertuin, de Kids vonden het leuk. En net als met Sinterklaas gingen de kinderen hun Schoen zetten en Cait en ik deden er dan wat lekkers in. Ook heb ik laten zien waar Nederland ligt en foto's van de Sinterklaasviering vorig jaar bij psz Peutertuin.
Het was geslaagd en met een andere feestdag kom ik weer langs hihi.
Oké schoonmakers lopen nog in huis rond, maar toch proberen of ik iets kan vinden wat we kunnen vinden voor lunch. Oké vis wordt het + rijst en erwten. Ik hou het bij yoghurt met appel en mandrijn die Jake ondertussen uit mijn schaaltje vist.
Omdat Carter en Sara thuis werken is het soms lastig om de Kids uit het kantoortje te houden. Maar er is altijd een maar... Gelukkig weten we dat de Kids na een dikke knuffel weer terug bij mij komen en zij weer verder kunnen werken.
Cait en Jake zijn beide grote knuffelaars :).
Smiddags heaven wij de ornamented afgemaakt die ze Gemaakt hebben voor Hun leraressen en heel heel leuk met glitters, gelukkkg geen grote glitter bende.
En morgen mag ik lekker een half uurtje eerder beginnen. Dat wordt dan 7:30uur, dat is echt it's voor mij :).

Woensdag:
7:30 uur Pff dat is wel vroeg zeg. Jake's laatste schooldag op school en Cait en ik zijn naar de bieb geweest voor storytime en crafts. Hier wordt de bibliotheek volop gebruikt :). Ook vandaag kwam Cait een schoolvriendje tegen in de bieb. Vorige week hadden ze een boek gevonden over het menselijk lichaam en nu ging het boek met ons mee naar huis. Erg leuk om te lezen met al die moeilijke Engelse woorden uhummm. Verder hebben we eigenlijk niet veel bijzonders gedaan. Wel kwamen opa en oma eten en was het bad dag vandaag, dan maar hopen dat je niet nat wordt. Gelukkig ging het goed vandaag.

Donderdag:
De dag dat ik mijn NL rijbewijs precies een jaar geleden gekregen heb en ik toevallig vandaag voor mijn Amerikaanse ga. Ik heb de afgelopen weken heel hard geleerd. Oké ik zal eerlijk zijn, ik heb gister avond heel hard geleerd :). Ze zeggen dat het makkelijk is om hier je rijbewijs te halen. Ik maar denken, in Nederland heb ik 5 keer over mijn theorie gedaan en dan moet ik het hier ook nog is in het Engels doen. Dus we zullen het wel zien. Vandaag is het ook de dag dat Cait haar laatste schooldag heeft Befor winter break. Ik ga in de ochtend met Jake eerst naar stretch & grow en dan naar de bieb. Toen ik samen met Jake, Cait uit school ging halen. Kreeg ik van een. Ieder van een klasgenoot van Cait te horen dat de kinderen het leuk vonden dat ik over Sinterklaas kwam vertellen in de klas. Ze vonden het zo grappig dat dat ze hun schoen moesten zetten. Hihi na de les vandaag kreeg ik ook een kaart met alle nemen van de kinderen als bedankje :).
Lunch: aardappelpuree met draadjesvlees voor de kinderen (heb ik niet zelf gemaakt hoor, waren leftovers van gister avond).
Na de lunch kwam oma, zodat ik mijn draver license test kon doen. Aaaah daar gaan we dan op naar Lombard. Op de parkeerplaats super mooi mijn auto achteruit ingeparkeerd, alleen voor het verkeerde gebouw en ik moest 100m verder zijn. Dat maakt niet uit die auto blijft daar staan. Met al mijn papieren in de eerste rij staan. Dan vervolgens bij een andere meneer nog een keer mijn papieren geven en een oog test doen. Dan mijn theorie en afrijden betalen. Dat is dan $5 :), dat heb ik wel in mijn portemonnee. Op naar het loketje van de written test. Dan krijg je formulier en mag je gaan zitten op een stoel en je theorietest maken. Hopen dat ik nu maar alles goed gelezen heb. Omdat het op papier is kan ik nu wel de tijd nemen en de vraag 3 keer lezen. Oké alles ingevuld? Check. Nou mevrouw kijk maar naar mijn antwoorden en say please that passed the test. Onderhand al 3 fout, 4, 5, ahoow ikke niet weten hoeveel ik er fout mag hebben. 6, 7. 7 is dat goed, heb ik het daarmee gehaald:) you just made it. Hel yeaahhh. NOS if you get your car and come to the Back of this building then you can take your driving test. Yes off course. Komt er een aardige meneer instappen en gaan we een stukje rijden. Na 10 minuutjes zijn we weer terug en zegt hij je bent geslaagd en zoals je kunt zien heb ik niks gemarkeerd of dit formulier, dus helemaal Niks aan te merken. Helemaal toppie. Op maar de fotograaf en foto maken. Say cheese :). En para minuten later sta ik buiten met een Anerikaans rijbewijs in mijn handen. That was a piece of cake.

Wordt vervolgd......

  • 21 December 2013 - 15:38

    Jill:

    Hi Juul,

    Wauwwww super tof dat je, je Americaans rijbewijs hebt gehaald!! En ook gewoon in 1 keer!!
    Je verhalen zijn echt super leuk om te lezen, zo blijven we goed bij

  • 21 December 2013 - 21:03

    Julia Van Der Schaft:

    Hi,
    Oow wat ik ben ik blij met mijn rijbewijs idd:). Mijn foto is daarop is ook een lachend gezicht haha. Want ja hier mag je lachen op de foto.

    Vandaag maar is kerst inkopen doen. Hoop dat ik wat leuks voor iedereen kan vinden.

    Groetjessss

  • 23 December 2013 - 10:32

    Jacoline:

    Dear Julia,
    Se we will continue conversation in English, better for all! Ha ha !!
    Great you passed for your driving license, as you said : PIECE OF CAKE !!
    we love to read your stories. Keep up the good work!!
    Take care, and merry X-mas, happy New Year!!
    Is 2014 going to be a completely AMERCIAN year ???? We think so ...
    Greetings from all of us !! Bye !!


  • 24 December 2013 - 16:48

    Petra:

    Hi Juul, congrats met je rijbewijs, goed gedaan! Leuk dat de kids je op school zo leuk vinden. Misschien nieuwe uitdaging, Amerikaanse juf. Ff omscholen, piece of cake net als je rijbewijs.... Inmiddels al kerst cadeaus binnen? Nu X-mas eve. De (o)pa's en (o)ma's komen zo, gezellig. Jij fijne dagen daar en say 'Hi' aan he family daar van ons. Xxxx

  • 25 December 2013 - 10:44

    Oma Nel:

    Hi Julia, fijne kerstdagen, heb je vrije dagen of werk je? Heeft de kerstman nog wat voor je gebracht, spannend toch, en jullie hebben maar een kerstdag. Wat boffen wij met die tweede vrije dag. Je hebt je amer.rijbewijs nu, nounou je wordt een allround grietje. Maar julia we kijken weer uit naar je volgende blog, super, en ook een goede jaarwisseling gewenst van ons, groetjes opa oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19112

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: