Bijna Sinterklaas - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Bijna Sinterklaas - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Bijna Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Julia

09 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Na een lang druk weekend terug thuis.
Maandag:
Kom ik morgens boven om te ontbijten bij de rest van mijn gezin en het weekend bespreken. En ja het viel ze op dat ik zo vrolijk was haha. Blij om weer thuis te zijn na een lang druk maar vooral ook leuk weekend. Heerlijk thuis, eigen bed, eigen alles (ondanks dat ik hier nog geen maand woon:). Zeggen ze heb nog nooit iemand zo blij gezien om te weer thuis te zijn. Maar het was het drukste weekend van het jaar.

De dag dat ik dacht dat het een zware dag zou worden. Omdat de Kids het hele weekend met papa en mama zijn geweest en de rest van de familie. De drukte en alles. Maar wat begin de dag goed. Ook al zijn ze nog zo lief tijdens het ontbijt je weet nooit wat voor draakjes het de rest van de dag kunnen zijn en het is tenslotte maandag. Ik wordt steeds beter in mijn job met mijn Kids. Voor de ochtenden moet ik wat uitvinden zodat ik niet bijna een uur over hoef te doen om ze aangekleed te krijgen omdat het schooldag is Jake. Dat betekent dat de Kids om 9:15 beginnen met schoenen en jas aantrekken zodat we om 9:20 in de auto zitten. (Aaaah en dan de garage uitrijden, naar alle spiegels blijven kijken + de achteruitkijkcamera zodat ik niks raak). Ik hoef dus niet te krabben nu het vriest en sneeuwt jeuhhh.

Oja en vandaag gaat Cait naar oma. Zo heb ik de ochtend 'vrij'. Nee ik ga naar de bank, mijn social security number doorgeven. Starbucks om ijskoffie te halen met mijn cadeaukaart. Thuis niet de schoonmakers in de weg lopen. Om 11:15 Jake uit school halen en lunch klaar maken. Voortaan eten de kinderen warm tussen de middag, geen boterhammen meer. Maximaal 1keer per week. Julia gaat koken tussen de middag. Er komen tot nu ingredienten voorbij met bevroren erwten (vinden de kinderen lekker), broccoli met boter en parmezaanse kaas, tortellini, fruit, wortels, leftovers. Maar Cait loves ham and cheese sandwiches( boterham met lam en 1 met ham). Dan zeg ze ham and cheese sandwich please and a strawberry milk please. En Jake wat wil jij grilled cheese (tosti kaas) please. Ja ze zijn netjes opgevoed met please, thank you, your welcome, excuse me, bless you. Maar ze kunnen ook heel duidelijk en dingen eisen en alles zelf willen doen.
Maar ja ik ga gezonde maaltijden koken nu ze nog tussen de middag thuis eten. Maar vandaag heb ik alleen Jake met lunch, Cait eet bij oma en gaat daarna naar ballet. Na de lunch Jake naar bed brengen. Lezen ze niet 3 verhaaltjes voor maar 3 boeken. Kortom ben zeker een kwartier bezig met voorlezen. Van Thomas de trein boeken maar ook de drie kleine varkentje, Bob de bouwer, voornamelijk Thomas boeken. Lezen gaat steeds beter.

En dan denk je met 1 kind vandaag tot uurtje of 3 heb je het rustig, nou nee hoor nog even geen tijd om te zitten. Tafel afruimen/schoonmaken en dan zelfde voor de keuken. Mijn was draaien, familyroom opruimen. Eindelijk zitten op de bank met een kop thee en kijken voor lunch maaltijden en knutsel werkjes om te maken met de kinderen.
Ondertussen komt Cait terug van Ballet, doe ik de rest van was en praat tussendoor met Cait terwijl zij aan tafel zit en aan het kleuren is.
Bla bla bla:het middag ritme gaat goed elke keer wanneer Jake wakker wordt. We gaan naar boven, Cait kijkt nexflix op de ipad (ben ik blij dat dat zij dat kan kijken anders duurt alles 2x zo lang). Nu kan ik tenminste Jake rustig uit zijn crib halen en aankleden. En het is alweer 5uur. Klaar met werken en nu op ,e gat zitten en relaxen.

Dat was een lang verhaal van maandag.

Zoals jullie weten is Thanksgiving voorbij dat betekent dat het onderhand december is nu komt bij ons ook Sinterklaas langs en mogen wij op 4december onze schoen zetten zodat er op 5 december als wij lief zijn geweest een cadeautje in zit. Hier in Amerika hebben ze vanaf 1december tot aan kerst een elf (elf on the shelf) een knuffel die overdag de kinderen in de gaten houdt en 's avonds als iedereen slaapt naar de kerstman vliegt om te vertellen of de kinderen lief zijn. Hij haalt ook stoute streken uit s nachts, dat zul je wel in de verslagen terug zien. Onze elf heet Max en de kinderen mogen hem niet aanraken want dan kan het zo zijn dat hij zijn magie kan verliezen.

Dinsdag:
Waar is Max? Vandaag zat hij in de lamp en had het versierd met wc papier en dan lag door de hele gang.
Cait heeft vandaag school en Jake en ik ga naar de bibliotheek. Met de magneten spelen en boeken halen van Thomas the engine. En de rest van de dag weet ik niet meer haha. Wel heeft Cait Spaanse les om 5uur en de kinderen eten bij oma en opa. De ouders en ik eten met zijn drieën en vaak betekent dat dat we eten halen van portillo's. Hmmmm heerlijke milkshakes en als eten cheese burger + patat en salade. Buikje rond gegeten.

Woensdag:
Waar is Max? Heeft hij een huis gebouwd van magneet blokken en heeft hij alle speelgoed auto's achter elkaar geparkeerd.
School dag voor Jake. Wat een ochtend, tijdsdruk neemt toe en het kan ze niks schelen dat ik ze op tijd op school af wil zetten. Jake wilt zijn schoenen en jas maar niet aandoen omdat er een beetje lak van zijn kamer deur af is en papa moet dat perse nu maken en daarom huilt hij tranen met tuiten en wilt helemaal niks. 2 minutengesprek e laat is het resultaat en de deur gaat nadat Cait en ik de school verlaten dicht. Kom op Cait jij heb het goed gedaan vanmorgen wij gaan iets lekkers halen bij Starbucks en dan gaan wij naar de bieb. Cait wilt niet zomaar een boek maar een boek met geen enkel plaatje erin. Zoek nu maar een boek voor Een 4 jarige uit:(. Lokale kijk je blij boeken voor kinderen van een jaar of 8 die zelf het boek dan kunnen lezen, zitten er plaatjes in. Uiteindeljk wel een boek gevonden van de film the princess dairies. En ze bond een bike over het menselijk lichaam en praat nu over bijen en muggen beten. She is dying to watching the cd of dvd die er bij zit.

Praat de volgende keer wel weer verder. Moet nu nog even leren voor mijn driver license test

Ajuu paraplu

Liefs Julia


  • 09 December 2013 - 07:55

    Karin:

    Nou je hebt het alleen al druk met schrijven. Je hebt genoeg te vertellen, kan je een boek van maken.
    Fijn dat het nu lekkerder loopt allemaal, dan heb je er een beter gevoel over. En je kan je kookkunsten tonen, Lekkere bloemkoolprakje tussendoor.
    Weet je al welke cursus je gaat doen? Tot de volgende blog. Byebye xx


  • 09 December 2013 - 12:32

    Oma Nel:

    Hoi Julia, wat een mooi reisverslag heb je weer verstuurd, je kunt wel schrijfster worden. Het leest zo lekker vlot weg. Wat heb je weer een drukke, gezellige week achter de rug. Je went al aan de kids, je bent er nu een maand, het lijkt veel langer, je hebt al zoveel beleefd. Maar de avonden zijn voor jouw, dan kun je met de nieuwe IPad werken, dat bevalt zeker wel.
    Dat verhaal van die kerst Max , vind ik ook wel iets hebben, erg spannend voor de kids zeker. Nou Julia, tot de volgende blog,wij kijken ernaar uit. Groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 19086

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: