Thanksgiving weekend - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Thanksgiving weekend - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Thanksgiving weekend

Blijf op de hoogte en volg Julia

07 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallo luitjes hier ben ik weer.

Wauw wat ziet Chicago er cool uit vanuit de lucht!

Nu met mijn eerste Thanksgiving experience in the states:)
Nadat wij woensdag avond op het vliegveld van Richmond aankwamen stonden opa en oma er om ons op te ontvangen.
Ook al is het de dag voor Thanksgiving was het rustig op het vliegveld. Haden we niet verwacht Maar is well chill, kan je terminste doorlopen. En aan het einde van de hal stonden opa en oma ons op te wachten. Kom, koffers pakken en op naar de auto's. Oma is de eerste Amerikaan met een handgeschakelde auto die ik hier gezien heb :) hihi. Na een half uurtje gearriveerd bij hun huis. Een groot huis in het bos. En het is echt een familie huis met familie foto's en meubels met waarde omdat ze van generatie naar generatie gaan. Er staan ook 7handgemaakte grote klokken in het huis die de kleinkinderen krijgen als zij het huis uit gaan.

Thursday Thanksgiving day:
De donderdag is aangebroken en omdat Jake niet wilde dat ik bij hem op de kamer sliep. Sliep ik vannacht met Cait op de kamer. Maar zij was lekker vroeg op uhumm. Wel al om 6 uur, en het ergste is nog het hier een uur later is dan in Chicago. Dus voor ons was het 5 uur. Snel de ipad gegeven en nog even verder geslapen.

Vandaag komt de hele familie op bezoek. Wel 30 man komt langs. Oma heeft al een uitleg gegeven over de familie en wie wie is, nu nog in het echt zien met de gezichten erbij. 30 man klinkt veel maar eigenlijk viel het best mee en met eten had iedereen een plekje aan een tafel dus het huis was groot genoeg.

Wij zaten met de naaste familie aan 1tafel en voor het eten even met zijn allen bidden en bedanken. Bordje pakken en eten opscheppen. Het assortiment bestond uit kalkoen, stuffed, aardappel puree, iets met spinazie, iets met wortel, brood, salade en heerlijke toetjes. Cheese cake, chocolade taart, chocola pindakaas taarten iets met boter/Cream. Allemaal heel lekker en dan nog kiezen, van allemaal een beetje dus.
Na een leuke avond en lekker veel eten op naar bedje toe.

Vrijdag: the day after.
De dag dat iedereen een beetje bijkomt van de drukte en dat de familie foto's genomen worden. De familie is in het blauw gekleed en klaar om op de foto te gaan.
In de middag na de lunch van wat leftovers hebben mijn hostparents mij de stad Richmond laten zien. Echt mooi en elk huis is ook echt anders. Rijtjes huizen en dan is toch elk huis anders. Ondertussen ook de geschiedenis van de staat meegekregen over de 5jarige oorlog uit 1860 als ik het mij goed herinner. Ja ja ik heb opgelet en geluisterd. Het was iets met een meningsverschil en slavernij als ik het goed zeg.
In de avond bleef het andere gezin met 3kinds ook eten en we aten leftovers again. Moet je na gaan eten voor 30 man en dan heb je nog restjes waarvan je 2avonden met zijn 15e van kan eten. Maar ja is toch lekker. S'avonds hebben we nog een basketball wedstrijd gekregen bij vrienden thuis even uit het huis en opa en oma passen op de kleintjes.

Zaterdag ochtend:
Tijd om langs Sinterklaas te gaan uhh ik bedoel de Kerstman hihi.
Ieder kind is helemaal aangekleed een klaar om op de foto te gaan met de kerstman.
Smiddags klein kerstmis gevierd met wat cadeaus. Omdat we niet bij elkaar zijn met de kerst. Deze kamt van de familie dan, die is Virginia woont.
Toen was het al weer zaterdag avond en iedereen was onderhand versleten na een paar lange dagen met alle drukte.

Laatste keer 's avonds met zijn allen eten, afscheid nemen van de 2 oudere kinderen van vader. Die vertrekken zondag ochtend vroeg. En ik ga dus echt niet voor half 7 sochtends gedag zeggen.

Zondag:
Rust is huis. Een beetje langer uitslapen het is tenslotte zondag morgen. Ontbijten, douchen, inpakken, kinderen klaarstomen, spelen(met de takken in het bos). En einde van de middag op weg naar het vliegveld. Afscheid nemen en dag dag opa en oma en zie jullie snel weer:) de man achter de balie deed wel moeilijk met onze tickets en 3koffers + 2 autozitjes. Toen we Avond gingen eten ging ook niet alles vlekkeloos. Het verkeerde drinken en lang wachten op alles.
Maar toen we gingen landen in Chicago zagen we weer de skyline en sommige versieringen vanuit de lucht. Het mooiste was nog dan we met een stretcher (limo) werden thuis gebracht. Waar andere oma ons verwelkomde.

Oja en nog een leuk verhaal/ familie traditie.
Met elke familie gelegenheid maken ze biskits (geen idee hoe je het schrijft maar oké). Het zijn een soort koekjes achtig iets maar ook weer een soort van kleine broodjes. Het ziet er uit als een wit oreo koekje zonder vulling. Maar een tante van oma is er ooit mee begonnen en had een winkeltje en verkocht ze. Nu heeft oma de tafel en het apparaat om ze te maken. Het is een zware tafel en een hoop werk. Ze maken er dan zo'n 200 stuks per keer.





  • 07 December 2013 - 15:48

    Ine.vermeer:

    Hoi,Julia ik ben de zus van oma Nel en lees met plezier je blog.
    Wat een geweldige ervaring heb je en ik heb ook een thanksgiving mee gemaakt,vond het ook super.
    Julia veel succes en geniet van alle bijzondere dingen.groetjes van Ine Vermeer Oudenbosch.

  • 07 December 2013 - 16:04

    Oma Nel:

    Hoi Julia, nou nou je bent weer aardig bezig geweest op je blog. Wat heb jij een gezellige, drukke en afwisselende week achter de rug. Daar valt ons sinterklaasfeest bij in het niet. Maar het is een ervaring, om zo'n feest mee te maken, met zoveel mensen en zoveel eten. Ik heb het twee keer gelezen, 30 mensen, eten, en dan de dagen erna nog genoeg over. Dan heb je er wel veel werk van gemaakt, en daar zitten vele werkuurtjes in. Enfin, jij kon aanvallen. Zeg Julia, wat ik van je moeder hoorde, dat jij Jip en Janneke voorgaat lezen , op de Pre school , jij hebt het boek in het Engels gekregen, dus laat ze maar genieten, het zijn leuke verhalen. Succes. Ik stuur wel weer een berichtje, he Julia, groetjes van ons en op naar de volgende blog, doei

  • 08 December 2013 - 14:07

    Jill:

    Hee nichtje,

    Jeetje zeg wat een verhalen! Ik heb ze net allemaal zitten lezen bij oma op de IPad hihi.
    Je maakt echt veel mee, super gaaf!! Is het een aanrader de omgeving van Chicago?
    Misschien een mooi reisje voor onze volgende vakantie!!

    Laat je niet op je kop zitten door de kids daar. Ik weet zeker dat je ze de baas bent en kan blijven!!! Laat ze maar een poeppie ruiken en laat ze maar kennis maken van de Nederlandse opvoeding

  • 08 December 2013 - 20:54

    Julia Van Der Schaft:

    Hoi, ja het zijn inderdaad verhalen. Maar het gaat stukken beter jullie lopen nog een weekje achter maar dat maak ik snel goed.
    Chicago is erg leuk. Ik heb alleen nog maar rond gelopen en nog geen echte bezienswaardigheden bezocht maar dat komt wel als het wat warmer wordt.Tot nu toe ben ik daar elk weekend, het is erg koud almaar de winkels zijn warm en groot. Nog haast geen regen gehad en de lucht is elke dag blauw. In Chicago is veel te doen en te bezichtigen met de bus kom je overal van dierentuin tot het strand waar je ook de skyline kunt zien. Natuurlijk heb je ook het lake michigan. Aan de andere kant van het meer heb je Michigan en nagemaakt gedeelte Holland. Daar ga ik ook is heen Op het moment sneeuwt het hier. Binnekort ga ik weekend trips maken, ik ga maar is beginnen met plannen. Waarschijnlijk eerst naar Boston in januari

    De kinderen zijn soms oost Indisch doof en ik heb nog nooit een kind gezien van 3 die zoveel praat. Hihi

    Ik zal nog wat foto's toevoegen van de afgelopen weken:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 19114

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: