Part 2 week 3 - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Part 2 week 3 - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Part 2 week 3

Blijf op de hoogte en volg Julia

04 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Week 3 is aan gebroken en dat betekend de laatste week van november en mijn eerste Thanksgiving.

Maar eerst nog even terug naar zaterdag de 23ste en zondag de 24ste. Ik was even vergeten dat zaterdag de Magnificint Mile lights festival was in Chicago. Dat is; The Magnificent Mile Lights Festival is an annual event celebrated in Chicago on the Saturday before Thanksgiving. An estimated one million lights on 200 trees [1] brighten the city’s Michigan Avenue, also known as the Magnificent Mile. The festival is hosted by the Greater North Michigan Avenue Association [2]and is considered one of the largest Christmas celebrations in the country.

Kortom super leuk, gezellig en het was steen koud in daar. Gevoelstemperatuur was volgens mij -5. Het was vroeg opstaan en na het avond eten thuis komen. Zondag de. 24ste was ik al vroeg wakker 7:30am en dat op de zondag ochtend pff. Tijd om mijn ipad verder te installeren:). En dan voor het eerst gefacetimed met paps en mams na ze 3 weken niets gezien te hebben. Alle verhalen verhalen tot nu toe en dan al weer uurtje verder. En vandaar weer naar......Chicago.

Week 3 de week van geen school voor de kinderen en op naar Virginia van woensdag t/m zondag.
Maandag en dinsdag was uitslapen voor de kinderen en ik ging om 7:15am in me uppie met de auto de buurt verkennen en kijken of ik alles een beetje kon vinden. Ergens komen is lastig. Maar de weg terug naar huis vond ik. Altijd. Radiootje aan met kerstliedjes, mee zingen en stoelverwarming ik kom wel thuis :). Omdat de kinderen vrij hadden van school kon ik rustig aandoen met ontbijt en aankleden van de kinderen. Eigenlijk wilde ik met ze naar de bieb, want daar was extra storytime voor ze om 10:30am. Maar dat haalde we niet. Volgende keer. Beter.
Ze luisteren nog steeds niet en willen vervolgens alles, ja zo werkt het niet hoor ammehoela. Een paar keer huilen op krijsen dar komt wel voor hier op Een dag. Positieve momenten vieren, de negatieve en moeilijke/ harde momenten overleven en sterk blijven. Het gaat steeds beter.

Het is woensdag en de kinderen zijn niet te houden, ze praten al de hele week over Virginia, over grandmommy and granddaddy. Ja ja, vandaag gaan we. 4:15pm is het zo ver ons vliegtuig gaat met als eindpunt Richmond. Ik hebnog nooit in zo'n klein vliegtuigje gezeten, met 1 stoel links en 2 stoelen rechts. Het was een goeie vlucht van ruim 1,5 uur. Wat is Chicago toch mooi vanuit de lucht.

Nu ik mijn verhaal hierzo type is het al laat en ik schrijf hopelijk morgen verder om jullie over Thanksgiving en de rest van het weekend te vertellen.

Bye

Liefs Julia



  • 04 December 2013 - 13:02

    Jacoline:

    Hi, het is een heel verhaal om te lezen maar wel errrruug leuk hoor!! Zo blijven wij ook een beetje ook de hoogte !!
    Ik zie wel dat je uithoudingsvermogens op de proef gesteld wordt ...
    Zet 'm op!!
    Take care!! Liefs uit een eveneens koud Vlaardingen.

  • 04 December 2013 - 13:05

    Jacoline:

    Vergeet nog te zeggen dat je hele leuke foto's geplaatst hebt!
    Echt zoooooooooooo Amerika !
    Bye..

  • 04 December 2013 - 16:26

    Oma Nel:

    Hoi Julia, wat is je blog gezellig om te lezen, wat heb je veel gedaan en gezien. Chicago is dus al helemaal in de kerstsfeer, in Nederland is dat pas na Sinterklaas. Jammer dat je kids nog zo druk zijn, maar jij temt ze wel. Verder krijg je Nederlandse vriendinnen, misschien nog wel een beetje in jouw buurt. Dan spreek je nog even je eigen taal, lijkt me wel fijn. Je kunt ook naar de bieb, is dat net zo alsbij ons? Karin heeft op m'n IPad de foto's van Facebook laten zien, wat een leuke kindjes om te zien. Jij hebt ook een nieuwe IPad , handig he. Ik stuur wel weer eens een berichtje en verder tot je volgende blog, groetjes opa/oma

  • 07 December 2013 - 15:16

    Petra:

    Haha wat een leuke verhalen, bundel van maken. Knap van jou zo met die kids, volhouden hoor. Geniet van Chicago in kerst sfeer

  • 07 December 2013 - 15:17

    Petra:

    Oh m'n smiley komt niet door :)) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19100

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: