update!!! it's been to long. - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu update!!! it's been to long. - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

update!!! it's been to long.

Blijf op de hoogte en volg Julia

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wheaton

ja ja ja ik weet dat het een heeeeeele lange tijd geleden is dat ik iets van me heb laten horen.

Dit is een kleine update en ik zal snel een boekwerk posten met de avontuurtjes van de afgelopen paar maanden.

Springbreak- een weekje New Orleans met Matilda.
Begin mei is eigenlijk het laatste half jaar begonnen. Met afscheid nemen van een hele goede vriendin. Gelukkig gaat ze in september studeren in Den Haag (lekker dichtbij), ze komt uit Duitsland. Na een hele leuke 21ste verjaardag gevierd te hebben was het al gauw juni. Dat betekent ook vakantie tijd. Eerste bestemming was Washington D.C. voor 3 dagen. Wat een leuke stad!!! Heerlijk in mijn eentje strollen door de stad en de gratis musea bezoeken + op de fiets de stad verkennen. Ook nog een dagje naar Philly geweest. Vanuit de hostel kan je gratis deelnemen aan tours. Dat is ook leuk en met andere jonge reizigers op stap :). Gezelschap is altijd goed. S' avonds gezellig eten en door de regen en onweer op blote voeten terug rennen naar de hostel 3 straten verderop. Boohoo Vliegtuig naar Florida vertraagd ipv 8pm vertrok ik om 3am. iemand moest me even wakker maken op het vliegveld bij de gate dat ik mijn vlucht niet miste. 7am arrived in het zonnige Florida. Daar zijn ze dan Papa en Mama :D na een jaar weer in de armen gesloten voor een weekje. Miami - Key west en Naples volgen de aankomende dagen. Nederlands praten blijft toch wel een beetje lastig hoor.

4th of July betekent mijn Amerikaanse shirt uit de kast halen en gezellig naar de parade in de stad met mijn host. S' avonds feestje op de rooftop bij Navy pier in Chicago. Gezellig avondje met vriendinnen dansen, vuurwerk kijken en deze echt Amerikaanse feestdag vieren!!!

Host familie heeft gematcht met mijn opvolger uit Engeland.
Tijd om mijn reismaand te plannen.

Eind juli Bbq bij mijn Clounselor met de hele cluster. Kind of afscheid nemen van iedereen want een paar meiden zijn klaar met hun au pair jaar deze zomer.

Augustus:
Familie vakantie gaat naar Hollland in Michigan.
Wat een heerlijk week was dat in een huis met de meest vriendelijke eigenaars ever. Luxe huis met een prachtig uitzicht over Lake Michigan. Elke avond de zonsondergang kijken vanuit de infinity pool en hottub. Trappetje naar beneden en je bent op het strand. Zwemmen met de kids, S'mores maken, Windmill village geweest. Ook gelijk een Hollandse dans gezien. Volgens mij denken ze hier echt dat wij nog steeds in die kleding met klompen rond lopen of tenminste op het boerenland.

Nog 3 weekjes en de scholen beginnen hier weer.
Deze zomer hebben de kinderen kamp gehad en deze week is het zwemles tijd en gaan we op de fiets naar de bibliotheek. Ook zijn we een paar weekjes terug naar het zwembad geweest. Playdates met vriendjes zijn ook in volle gang. Watergevecht in de achtertuin is ook voorbij gekomen en een dagje de dieren in de dierentuinbezoeken mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Laatste weekendtripje naar Nashville Tennessee is ook geboekt. Ik ben helemaal tevreden met alle great places die ik bezocht heb en nog ga bezoeken. Nooit gedacht dat ik zo gegroeid ben in mijn persoonlijkheid. Ik ga een culture shock hebben wanneer ik terug ben in Nederland ben ik bamg. Nooit kunnen hopen hoe enorm blij ik ben dat ik de moed heb gehad om besloten te hebben om dit avontuur aan te gaan en na het mbo als 19 jarige in me eentje naar de Verenigde Staten te vertrekken.
Niemand kan deze ervaring van mij afpakken.

Bijna alles is geboekt voor mijn reismaand waar ik heel erg naar kijk. Het ziet er vervolgens uit:
- 3 dagen Seattle in Washington.
- Canyon country & coasts tour - San Francisco, Big Sur, Lake Cachuma, LA, San Diego, Scottsdale, Grand Canyon, Lake Powell, Monument Valley, Moab, Bryce Canyon, Las Vegas.
- Daarna vlieg ik door voor 2 dagen Los Angeles.
- Als afsluiter ga ik voor een klein weekje naar Hawai'i Big Island :D

Vlucht van Chicago naar Nederland moet nog gepland worden. Hebben we nog niet doorgegeven aan de organisatie die het dat regelt. Zal waarschijnlijk eind oktober zijn.

Hopelijk heb ik het nog een beetje in goed Nederlands geschreven. Alle d en t regels zijn niet helemaal goed blijven hangen.

Opleiding update: toekomst plan is om hbo PABO te gaan doen. Ben er weer klaar voor om te studeren en een mooi bachelors diploma te halen voor een sterk toekomt. Studie steden waar ik mijn oog op heb zijn: Utrecht, Meppel (internationaal programma), Oslo (ook onderdeel van het internationale engelse programma). Wie weet waar ik uiteindelijk beland. Misschien kies ik toch om op avontuur te gaan down under in Australia/ New Zealand. Wees maar gerust ik wil voor nu alles mee vieren in Nederland met jullie allemaal.

See you later, alligator!
After a while, crocodile.
gotta go, buffalo.
see you soon, raccoon.
be sweet, parakeet.
take care, polar bear.
in a snake, garter snake.
hit the road, happy toad.
can't stay, blue jay.
bye bye, butterfly.
give me a hug, ladybug.
toodle- loo, kangaroo.
time to scoot, little newt.
till then, penquin.
adios, hippos.
hasta manana, iguana.
give me a kiss, goldfish.
get in line, porcupine.
out the door, dinosaur.
on the bus, octopus.
to your house, quiet mouse.

  • 06 Augustus 2015 - 13:30

    Tiny Dubbelman-van Der Weyden.:

    hallo wereldreizigster,
    Wat een kleine up-date zo noem jij dat. Nou ik vind het iets voor een
    jaarverslag. Wat een indrukken moet jij in je hoofd hebben. Probeer
    ze erin te houden, want dit maak je natuurlijk nooit meer mee.
    En dat het een hele overgang zal zijn, en wel een hele grote als je
    weer in Nerderland bent, ja dat staat vast. maar ik geloof zeker dat jij je
    er doorheen zal slaan. zal waarschijnlijk niet makkelijk zijn, maat toch.
    Ik zie dat ik een paar foutjes heb gemaakt, Sorry.
    Vergeleken met wat jij daar meemaakt, is het hier een dooie boel.
    Valt niks te melden. Ja ik ga over 4 weken met vakantie. Zet je schrap:
    7 dagen. Lang he, nou voor mij genoeg. Een paar weken geleden
    dacht ik nog te annuleren omdat ik niet fit was, maar heb ik toch niet
    gedaan en nu zit ik eraan vast. Tante Betty gaat ook dus dat is wel
    gezellig. Alles door je moeder geregeld, anders deden we het denk ik niet.
    Julia, je hebt nu ook weer een klein tekentje van leven uit capelle en
    dan zullen we maar zeggen ""tot ziens"".
    liefs van oma Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 19096

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: