spring is almost here !!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu spring is almost here !!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

spring is almost here !!!

Blijf op de hoogte en volg Julia

10 Maart 2015 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallo,

Natuurlijk is het weer veel te lang geleden dat ik gedeeld heb met jullie hoe het hier gaat. Maar laat ik jullie nou even een update geven. Waarschijnlijk wordt het weer een boekwerk. Ik zal ook is kijken of ik er foto's bij kan voegen, dat is ook wel leuk.

Ik weet even niet waar ik moet beginnen of zal ik jullie is vertellen hoe koud het weer was deze winter:D haha.
Halverwege winter heb ik mijn ski jacket opgeborgen in de kast. Ik was er klaar mee ookal was het nog steeds erg koud. Gemiddeld zo'n beetje -10 / -15 graden of dan nog gevoeldtemperatuur nog even kouder. Ook in het nieuws kwam naar voren van de sneeuwstormen in het oosten van de VS. win hebben het niet so erg gehad als in Boston of New York. Toch stond ik tot zeker mijn knieën in de sneeuw. Na de eerste sneeuwstorm weze sleeën en Jake elke keer in de sneeuw vissen want hij zat vast elke keer. We hadden een hele fase binnen om iedereen ingepakt te krijgen. Ook is de school een paar dagen dicht geweest vanwege de kou.
Na een paar maanden in de sneeuw ben ik er toch wel klaar mee. Het zonnetje schijnt weer en kan weer het gras zien.

In Chicago is er een nieuw park geopend en daar hadden ze ook een schaatsparcour dus daar ben ik ook geweest met twee andere meiden.

Nu een klein stukje over hoe gek Chicago mensen zijn.
Ik had het al opgegeven met het dragen was een winterjas dus loop al een paar weken met mijn softshell jacket rond. Elke keer in en uit de auto dus laat ik ook mijn muts thuis en soms mijn handschoenen :). Afgelopen zaterdag was het heerlijk weer, zonnetje scheen en eindelijk 45 Fahrenheit of te wel 7 graden Celsius. Dus je ziet mensen zonder jas of korte mouwen shirt of shorts. We hebben er zo naartoe geleefd eindelijk in de 40 graden Fahrenheit, dan Wil je minder weten hoe blij we gaan zijn en lente in een week en we dromen al van de zomer.

In februari was natuurlijk Valentijnsdag, dat is een groot feest. Dat vier je met iedereen, gelukkig kreeg ik geen chocola maar een paar andere dingetjes. Met een paar vriendinnen vierde we pre-valentine's day. Al the delicious food you Can imagine maar dat gezonder. Dat bestond uit: suikervrij chocolade en vanille pudding gemaakt met cocosmelk, bloemkool pizza bodum met kaas en tomaten saus en in de vorm van een hart, sorbet, ook normale pizza, chickpeas, roasted kale, en cookies'n Cream icecream. Ondergenot van een film allemaal opgegeten.
Mijn vakantie tijdens springbreak is ook geboekt: samen met een vriendin ga ik naar New Orleans en de dag nadat we terug zijn staat de halve marathon gepland en op zondag is het Pasen.
Op ashwednesday was de start van niet snoepen tot aan Pasen. Holy molt that is super hard vooral als al het chocola of koekies of cake overblijft van Valentijnsdag dag. Afgelopen 2 weken hebben we Cait haar 6de verjaardag gevierd. Voor haar kinderfeestje hadden we een tea party dat was wel een succes en s'avonds met de familie een avondmaal met icecream cake (op zondag is cheat day of te Well yes ik Can alles eten ) Afgelopen zondag was haar echte verjaardag dus weer een avondmaal (deep dish pizza) en cake als toetje.

Gister week een gezonde week gestart. Ik moest weer even een beetje harder trainen. Dus alles is gepland mijn klas bij college en Smorgens eerder bed uit om op de hardloopband te gaan. Mij spotify muziek lijst is up to date en heb eindelijk goede earphones. De wekker gaat vroeg af en rond 6:15-6:30 sta ik op de hardloopband. Zingend op de hardloopband en starend naar de muur, gelukkig kan niemand mij zien haha :D.

Sara is sinds vorige week met een andere baan begonnen dus ik heb het wat drukker. Smorgens om half acht heb ik the whole familie in the car: Sara en Carter om af te zetten bij het trein station en Cait gelijk erna bij school en Jake zit in zijn pyjama want zijn school of sportklas start nog niet 9:15. En de dag kan beginnen, ook doe ik het avondmaal klaar maken.

Blij met het warme weer :) sinds gisteren heerlijk buiten gelopen en de kids op de fiets een blokje om. Sneeuw ligt er nog wel. Maar langzaam melt het wel. Wij zijn ons hier al aan het klaar maken voor St. Patricks day en Pasen.

American Sniper al gezien of een andere film in de bioscoop? Hier gaan we geregeld een filmpje kijken. Op de donderdag avond ga ik nu naar een trampoline airobics klas. Een paar weken terug toen het verschrikkelijk koud was naar The Field museum geweest. Dat was niet zo boeiend maar heb mijn foto met een grote skelet van een dinosaurus die daar in de hal stond (that is al i wanted) het museum van in februari gelukkig gratis. Ook Lake Michigan was natuurlijk bevroren met de kou.

In het begin van de maand mei ga ik de 5k blacklight run doen met 2 vriendinnen dat wordt wel lachen.

Cait, Jake en ik hebben ook een nieuw liedje gevonden of zal ik zeggen liedjes die wij graag opzetten en dan dansen en dan ook met de lichten uit: Say hey ( i love you), Taylor Swift & Disney Planes songs.

Klaar om naar Nederland terug te komen of nog niet?
Dat blijft een hele lastige vraag. Hier gaat alles zinn gangetje ook hoe het in Nederland zal gaan. Nederlands praten doe ik hier nog steeds niet alleen schrijven met Nederland of Skype. De grootste vraag waar ik mee zit is; wat wil ik ga doen wanneer ik terug in Nederland ben? Vele opties spoken door mijn hoofd.
Nu kijk ik vooral uit naar vakantie, dingen doen in vrije tijd en zomer!!!! November komt voor de deur snel genoeg ( can't believe it )

Dus ja zoals je weer kan lezen zit ik hier prima en heb het nog altijd naar mijn zin. But also can't wait to see you all !!!! Alweer 16 maanden hier it is insane, wie had dat gedacht dat ik ooit in me uppie naar een vreemd land kan gaan en dit enorme avontuur aan kon gaan.

Heb ook een spannende leuke goeie nieuwe serie gevonden
' the Following'. Criminal minds maar dan beter lol

Ook alles goed in Nederland met iedereen of mis ik teveel?

Liefs Julia

P.s. Ik ga de foto's even voor jullie uitzoeken







  • 20 Maart 2015 - 17:52

    Oma Nel:

    Hi Julia, we hebben weer met plezier je leuke blog gelezen. Wat hebjeweer veel beleefd.
    Ik heb bij papa op Facebook je foto's gezien, ze zijn vrolijk , leuk. Die van st.patrick's day waren geinig, allemaal groen. Ik had ooit op school wel eens ervan gehoord, maar nu op Google opgezocht, het komt uit Ierland. Met de kids gaat het ook goed, nu cat op school zit heb je het zeker makkelijker. Ook zit het mooie weer aan te komen, dat is handiger, ook met de kinderen met aankleden, hoewel ze dat zeker zelf doen. Nou Juul hier is het niet echt koud geweest, en het wordt meer voorjaar, we hebben leuke violen enz in de tuin gezet, en verder vermaken we ons wel. Hè groetjes , tot de volgende blog, veel liefs van ons, oma nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 19098

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: