It is SUMMER :D - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu It is SUMMER :D - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

It is SUMMER :D

Blijf op de hoogte en volg Julia

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallo iedereen, ik dacht ik laat weer is even wat van mij horen. Is natuurlijk weer eeuwen geleden. Ondertussen loop ik al een paar weken in korte broek hier met minimaal 25 graden.

Algemeen over het weer hier is het echt lekker warm soms wel erg benauwt. Ook hebben we regen en onweer. En dat is niet te vergelijken met Nederland. Het komt met bakken uit de hemel en het dondert en het bliksemt maar dan ook echt helder en dat je de bliksem straal ziet. Ook zijn er regelmatig tornado en overstroming waarschuwingen.

Ik ben in de 2de week van juni met het bezin naar Boston. Daar woont de broer (Philip) van Sara. (En zijn vrouw die schrijfster is en toevallig is haar kookboek ook vertaald in het Nederlands, haar naam is Beatrice Peltre zij is Frans). Zij hebben ook een dochter Lulu van 5. Het gezin ging op zondag naar Connecticut waar Carters oudste kinderen wonen. Zijn dochter had haar high school graduation. Ik bleef in Boston en ben daar op verkenning geweest. Ik heb een hop on/off trolley tour gedaan en de duck boat tour (een bus die ook in het water gaat). Ik ben de bunker Hill tower opgeklommen, wel 274 treden. Waarbij op die dag toevallig een herdenkingsdag was en de burgemeester er ook bij was en jahoor hij staat ook op de foto. Ik ben ook nog naar een straatje geweest dat de meest gefotografeerde straat is.
Ik heb trouwens ook een Fotostream aangemaakt zodat ik wat makkelijker kan laten zien wat ik hier aan de andere kant van de oceaan doe (Apple shared stream) laat maar even weten als je dat wil volgen dan voeg ik je toe.
Ook nog ben ik naar Harvard University geweest.
Boston is wel een leuke stad veel kleiner en anders dan waar ik woon.

Een week erna heb ik met een paar andere meiden de Color in motion 5k gedaan. Lekker vies geworden, was alleen maar van food coloring poeder. Bij elke km wordt er een kleur gespoten. Toen ik eenmaal thuis was was de douche in alle kleuren.

Het WK was ondertussen ook begonnen. De eerste wedstrijd toen Nederland speelde op een vrijdag zat ik in het vliegtuig naar Boston. De tweede wedstrijd op een woensdag gong ik weer terug naar huis. De eerste helft heb ik in de admirals club gezien en de tweede helft had ik gelukkig WiFi bij een gate en de vlucht van vertraagd (vanwege slecht weer in Chicago) dus kreeg ik goede commentaar door via de whatsapp en toen we gewonnen hadden kon ik blij het vliegtuig in. De wedstrijd daarna heb ik niet kunnen zien omdat ik werkte en omdat ik niet de hele dag kon wachten om niet op mijn telefoon kijken wat de stand was. Maar daarna toen we op zaterdag gingen spelen heb ik het wel gezin met een bar vol andere Nederlanders. Dat was echt leuk. En vorige week zondag was ik weer gegaan. Maar toen gingen ze vragen om ID en ja ik ben niet 21. Dus heb ik een hele aardige meneer een Nederlander die even mijn vader wilde zijn :D gevraagd en toen was ik binnen.
Waar ik met een andere Nederlandse au pair had afgesproken. Toen kwam ik ook iemand anders tegen die ook uit Schiedam kwam en ook uit Noord. Wat niet leuk aan de wedstrijd was dat de commentator, ook men wat was dat slecht. Maar de sfeer was awesome:D.

Afgelopen week heb ik met de kinderen granola gemaakt, muesli/cruesli of hoe je het wilt noemen met noten enzo erg makkelijk en gaat maar 2schepjes zuiker in en honing:) lekker en gezond + kan er mee door tot de lunch geen honger.
Ook heb ik nog een weekendclass gepland staan in augustus naar Denver Colorado. Gister ben ik naar de film geweest 22jump street als je wilt lachen kijk naar deze film het was hilarious:). Straks een farwellparty van een van de meiden inclusief WK +bbq, yes zijn de Duitsers dus wij zijn voor Germany!!!


  • 20 Juli 2014 - 20:08

    Karin:

    Leuk hoor weer een blog, wordt steeds moeilijker om iets nieuws te vertellen denk ik.
    Boston kan je ook van je lijstje strepen nu. Zag er wel leuk uit.
    De WK ook weer afgelopen. Was wel leuk voor even, maar kwamen steeds meer slaap te kort. 2ewedstrijd begon op t laatst pas om 22.00. Dus latertjes.
    Wel weer toeval dat je iemand tegen komt uit schiedam.
    Het waren de laatste dagen tropische dagen. Donderdag en vrijdag gewerkt, dus lekker airco.
    Zaterdag wedstrijd, 33 graden, men...als we moesten wachten stonden we met zn 3-en achter een boom om in de schaduw te staan. Had een nat handdoekje bij me om mn gezicht af te koelen. En bijven drinken, afzien. Ik was na afloop helemaal afgeserveerd, rood hoofd, hoofdpijn....en heeel moe.
    Hadden s avonds afgesproken met Daphne en Alex om een keer bij Shabu Shabu te gaan eten, bleef een warme avond want ze hadden geen airco.
    De zondag niks gedaan om bij te komen. Nu ook weer koeler.
    Leuke foto's ook op de stream. Nou we appen en mailen wel weer. Ga het recept uitproberen,
    Is dat iets van Beatrice? Heb haar gegoogled, grappig.
    Nu 3 op reis op tv, Floortje in NY. Wel leuk weer te zien.
    Nou doeioei, groetjes Karin (en Rene)

  • 25 Juli 2014 - 18:46

    Oma Nel:

    Hi Julia, wat een gezellige blog heb je weer in elkaar gedraaid. Je hebt weer heel wat gezien en meegemaakt. Je kindjes zijn ook leuk. En al die mooie foto's , klasse. Juul jij hebt het goed naar je zin, denk ik . Verder is men hier veel met de vliegtuigramp bezig, triest he. Jij zult er ook wel iets van gezien hebben, het is wereldnieuws. Na de drukke voetbalweken , nu dit weer. Maar oke, hier weinig nieuws. Wij hebben Wim en Kirsten op bezoek gehad, de deense tak van de fam. En zaterdag een familiedag , met de broers en zus v,d. schaft, met zn 10e. Het was gezellig, en 'smiddags zijn we naar Delft geweest, naar de Porcelijne fles, een Delfts Blauw fabriek en museum, wel interessant. Vooral voor buitenlanders. Het is ook warm geweest hier, echt warm. He julia, we kijken uit naar je volgende nieuws of blog, een fijn weekend en een goede tijd in de usa, groetjes opa/oma,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 19091

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: