omg ik loop achter! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu omg ik loop achter! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

omg ik loop achter!

Blijf op de hoogte en volg Julia

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Ja mensen de tijd gaat snel. Ik zie dat het alweer zeker een maandje geleden is dat ik een verhaal heb gedeeld. Ik zal je zeggen er is niet zo veel gebeurd, voor mijn gevoel dan. Ik heb zo'n idee dat jullie denken dat ik zoveel doe hier. Ja, ik ben meer onderweg nu maar s'avonds kijk ik lekker mijn show op mijn Ipod en doe ik niet zo veel. Met de kids door de weeks ben ik wel de deur uit.

Plannen van de afgelopen maand & van nu:
uhhm let me think!!!
de maand april is snel gegaan. Aan het begin april hebben we Sara (my host mom) haar verjaardag gevierd. Ik had met de kids foto's gemaakt van horen, zien en zwijgen, her little monkeys.
Ik had mijn weekend klas in Chicago. voor mijn credits (school punten) die ik moet halen in mijn jaar. Een vol gepland weekend over de geschiedenis, art en de bouw van de stad. Vrijdag middag moest ik inchecken op de University of Louis Chicago. Het is ook een weekend klas voor AuPairs. Er waren veel meer mensen dan ik dacht, ik denk dat er wel vier klassen waren ofzo met zeker 30 mensen aanwezig. In mijn klas was ik de enige Nederlander. Er waren (ofcourse) Duitsers, Brazilianen, van Mexico, Zuid- Afrika, Zweden, Denenmarken en vast nog wel andere landen. Nederlanders heb ik hier in Chicago eigenlijk nog niet echt gezien. 2 Keer pas en er was een NL Au Pair in north of Chicago. Maar zij woont nu in Washington DC. Een ander is naar huis gegaan vanwege medische reden. Maar verder so far i know i am the only one. Wel vertelde gister een meisje uit mijn cluster dat er een Nederlandse in haar weekend class zit, Dus blijkbaar ben ik toch niet de enige. Ik was vorige week in The Art Institute museum in Chicago. En soms heb ik dat ik mensen hoor praten en dan denk ik dat ik Nederlands hoor maar dan blijkt het gewoon engels te zijn. Maar toen ik dit museum was, waren er echt Nederlanders. Dat vond ik wel leuk:) ook werd daar die avond een huwelijks feest gehouden en er stonden 2 dametjes voor me te praten over een doos die er stond en dat was een Delfts blauwe doos with flowers from Holland in it :). In het museum hangen ook schilderijen van van Gogh en Rembtandt en Delftsblauwe oud servies. Is dan toch wel leuk om te zien hoe de Amerikanen de geschiedenis met ook stukken uit Nederland presenteren. Dan ben en blijf ik toch wel echt een Nederlander die vanuit het kikkerlandje de grote oceaan is overgetoken naar de US of A. Mijn achternaam kunnen zie hier niet schrijven omdat ze geen tussenvoegsels hebben hier of schrijven het natuurlijk allemaal aan elkaar. Tot mijn verbazing zijn hier wel wel veel mensen die ergens in hun genen deels Nederlands zijn. Van de week was er een moeder van een van de kinderen uit Caits klas die een keer in Amsterdam was gewwest en dat iedereen daar zo goed Engels kon praten en vroeg wanneer wij dat al op school leren.

Afgelopen weken ook een paar keer naar de film geweest. Naar Divergent en Noah. In de bioscoop waar je maar $4 betaald voor een kaartje. Dat is nog is leuk om te gaan. Ook ben ik nju bij een andere gym aangesloten, waar mijn host family sport. Het is meer een resort but I really like it:). En het heeft een zwembad en ik heb van de week eindelijk 2 keer de 5 km geloen op de loopband in 4 minuten. Nu hoop ik natuurlijk dat ik het sneller kan lopen maar. So far ik heb tenminste de 5 km gelopen en ben ik ready the color run june 22 in Chicago.

Van de week had ik een cluster meeting en we gingen roller skating. Op die Amerikaanse skates met 2 aan 2 wielen en op een indoor baan.

Moederdag wordt hier blijkbaar zoals andere feestdagen groter gevierd. Niet alleen de kinderen hebben en cadeautje voor mama maar ook de grown ups hebben een cadeau voor hun moeder. Een soort 2de verjaardag is het geworden.

Ik heb een nieuw kleding merk ontdekt 'Mudd' en een winkel 'Hobby Lobby' de leuke interieur of knutsel dingen die je zie op pinterest zie je daar. It was a kind like heaven. Net zo leuk als de Ikea :).
Het lekkere weer is hier al begonnen. Nu ik dit zo type op mijn (finally) nieuwe laptop, zit ik lekker in de tuin met het zonnetje en 25 graden. Deze week is het weer al lekker. Vorige week wel heftige, kei harde regen gehad en onweer. Het regende pijpenstelen. In andere gebieden van Illinois waren ook tornado's. Maar die komen hier niet.

Volgende week ga ik Skidiven met 2 friends en heb ik een druk weekend gepland omdat ik dit weekend en vorig weekend nou niet echt veel gedaan heb, buiten in de avond uit eten gaan en naar de film wat ook totaal niet verkeerd is hoor. Onderhand ben ik ook al een half jaar hier. Klinkt zolang maar dat voelt het niet. Ook heb ik begin deze week besloten definitief hier langer dan een jaar te blijven. Wel kom ik in september een weekje naar Nederland.

Over 2 weken al is het mijn verjaardag en komen paps, mams en Daphne en Alex mij op zoeken en vakantie vieren.

Hoop dat jullie genoten hebben van de eerste Koningsdag een paar weekjes terug. Ik heb de oranje foto's en tompouchen op internet voorbij zien komen. Voor iedereen die jarig is in mei en oma die onderhand al jarig geweest is van harte gefeliciteerd :)


See you later Alligator!!!

Liefs,

Julia

(Enjoy your free time)

  • 13 Mei 2014 - 10:22

    Oma Nel:

    Hi Julia, wat een gezellig verhaal heb je weer gebracht. Wat maak je veel mee en beleef je veel. Dat je in het museum nederlandse dingen ziet, doe je goed zeker. Ons kleine nederland is toch bekend in amerika. Maar jij bent naar de film Noah geweest, wij zijn vorige week ook geweest, hij was heel apart he, en 3D, dat hadden wij nog niet gezien, wel indrukwekkend . Zeg ik lees dat jij in september een week naar nederland komt, lekker he, een weekje thuis. Julia, nog een fijne mei maand, bij jullie al lekker weer, hier herfst, leuk dat je ouders en daphne en alex komen , een gezellige verjaardag en tot de volgende keer, groetjes opa/oma

  • 21 Mei 2014 - 08:44

    Petra:

    Hi Julia, klinkt allemaal goed! Jakkie dat sky doven lijkt me niks, al geweest?? En vandaag jarig, yeah. Party met de family daar? Scott is ook naar bios Noach geweest. Hij vond hm ook leuk (3D). Hier alles za gangetje. Heel warm geweest, gusteren 27gr en vannacht natuurljk regen. Wel goed voor de tuin. Vandaag weer normale temp. Een heel fijne verjaardag vandaag en voor eind vd week veeeeeel plezier met pap en mam en a&d. Groetjes van ons byeeeee X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 19090

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: