The week of Christmas - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu The week of Christmas - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

The week of Christmas

Blijf op de hoogte en volg Julia

25 December 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Good day everyone,
It is time for Christmas :)

Eerst nog even afgelopen weekend.
Tijdens het ontbijt vragen de kinderen is it today mommy and daddy day? Yes Jakey it is. Dat vragen ze alleen als de ochtend anders loopt dan een gewone dag.
Zaterdag ben ik zo als gewoonlijk naar Chicago geweest. De kerst inkopen moeten ook gedaan worden en nee dat is absoluut niet makkelijk. Op de station hier in Glen Ellyn kom ik elk weekend het zelfde meisje uit mijn cluster tegen. Dat is altijd wel lachen. Want we spreken noet af maar zien elkaar elke keer.
Het was vandaag wel regenachtig zeg. In de eerste winkel die ik inliep had ik een gelijk een softshell jas gevonden, met kapichon of hoe je het ook schrijft. Een cadeau voor mezelf :)
Wel heb ik foto's afdrukt en ook foto's van de kinderen, daar kan ik wel wat mee om een cadeau te maken. Want ik geef het op. 'S avonds heb ik de stad laten zien aan een nieuwe Nederlandse au pair in de buurt van Chicago. Ze woont niet echt bij mij in de buurt. Ik ben nog steeds de enige Nederlandse in mijn cluster.

Zondag:
Op tijd wakker worden en FaceTime met Holland!!! Met mama, papa, Daphne en Alex. Hello my lovely NL family. Leuk om ze weer even gezien te hebben:) en wat hebben ze goed geholpen met ideeën om kerstcadeaus te maken met de Kids.
Snowy day today. Hem ik blijf toch maar lekker binnen vandaag. Cadeautjes afmaken. En 's avonds even een bespreking over de volgende week. Yep alles gaat goed, ze vinden de kinderen beter handelbaar in de weekenden dan befor. Dus ja ik doe mijn werk goed :) en heb het nog steeds naar mijn zin. Geen heimwee of iets. Morgen begint mijn 7de week in de States.

Monday: New week.
Alle kerstcadeaus afmaken en de kinderen hebben kerstvakantie.
Jeej geen tijdsdruk in ochtend, om op tijd op school te zijn. Dat betekent ook dat ze langer in hun pyjama kunnen spelen. Totdat het echt tijd is om aan te gaan kleden want wij gaan naar de bibliotheek en al onze boeken terug brengen. Natuurlijk ook weer nieuwe mee naar huis nemen. En ze hebben movietime ipv storytime. Een kerstfilmpje, kom Kids filmpje kijken. Voor tussen de middag spaghetti met kip (leftovers). Brr again freezing outside. De sneeuw is ondertussen half ijzig geworden. De kinderen hebben een nieuw rollenspel. Bibliotheekmedewerkers spelen. Oke dan hartstikke leuk om na te spelen. Maar niet voor 6 keer achter elkaar. Interactie is leuk en goed, maar er is een grens. Om de kerstcadeaus af te maken gaan we mistletoes maken, ik zo trouwens eerst maar is vertellen wat we gaan maken. Met de foto's die ik heb af gedrukt. Heb ik bloemen meegemaakt. Op de achterkant heb ik een verhaaltje geschreven over het avontuur dat we beleeft hebben dat op de foto te zien is. Ik heb een lege wijnfles gebruikt als vaas en de kinderen hebben het versierd. Wij hebben mjstletoes gemaakt met de voeten van de kinderen. Vervolgens hoor je dan de hele dag. Kijk mijn voet is groen hihihi. Maar niet tegen papa en mama zeggen waarom je voet groen is hè.

Dinsdag: Christmas Eve
Een gewone werkdag, alleen we vieren 's avonds kerst natuurlijk. Om 17 uur naar de kerk. Na de ceremonie met Thanksgiving weet ik een beetje wat te verwachten en waar ik in de boeken moet kijken voor welk liedje we gaan zingen. Alle liedjes en de teksten kon ik nu wel een beetje volgen. Ook had iedereen een kaars die we aanstaken en vast hielden tijdens het zingen van het liedje silent night. En daarna zijn we met zijn allen bij opa en oma blijven eten. Zij zijn met ons naar ons huis mee terug gegaan en bleven bij ons slapen.

Woensdag: Christmas day
Om 7:30 werd ik roepend door de Kids gewekt. Want het was tijd voor de kerst cadeaus en de kerstsokken. Loop ik met mijn cadeaus de familyroom in en dan liggen daar het veel cadeaus halleluja en voor ook :). Ik heb echt een lieve goede familie hier en ben goed vervend. Na wat cadeaus uitgepakt te hebben, tijd voor een break. Een ontbijt break en daarna de rest uitpakken. Vandaag een chille dag, gewoon lekker rondhangen in huis. FaceTime met de familie die aan tafel zitten. Leuk om iedereen weer even gezien te hebben. Samen met Jake voor de camera en daarna de rest van mijn gezin laten zien en hoi gezegd:). De kinderen weten niet waar ze mee moeten spelen van hun nieuwe speelgoed hihi. Kerst avond was gezellig we hadden kalkoen, ham, stuffing, aardappel puree en als toetje een soort drilpudding, een soort geflambeerde cake en we hadden nog Hollandse stroopwafels die we nog niet hadden aangebroken. Tijdens het eten begon het ligt te sneeuwen, echt een witte kerst :). Sommige koken en sommige wassen af en ruimen op en daar was ik een onderdeel van.

Woensdag: second day of Christmas
Maar nee die vieren ze hier niet. Gewoon aan de bak vandaag. Elke ochtend vraagt Jake ; Julia waar gaan we vandaag naartoe? Nou vandaag blijven we lekker thuis en kan je met je nieuwe speelgoed spelen. Restjes voor lunch. Met een hele turkey en ham heb je wel restjes. Na het middagslaapje van Jake ging het gezin naar oom en tante en ik bleef lekker thuis, lekker rustig movies kijken. Miste een echte tweede kerstdag wel hoor, het ging zo snel de kerst. Ik heb wel weer sinds jaren 101 dalmatiër gezien, blijft leuk.

Donderdag:
Jake: were are we going today? Nowhere it is pretty Cold outside brr. Chill dagje again.

Vrijdag:
Jake ; Julia where are we going today? Noem you are going to the dentist. Jake; oow with mommy and daddy. Yes. Ochtenden voor mezelf dus. Sara en Carter namen de kinderen ook uit voor lunch dus nog meer rust. Sturen ze mij even later een berichtje ' we are on pur way back and be ready the Kids want to play outside'.

Zaterdag:
Is het nu zaterdag of is het vrijdag? Oja toch zaterdag:).
Eindelijk schaatsen in Chicago. Het is mooi weer buiten 50 F. Toch moesten we zo'n anderhalf uur wachten in de rij voor schaatsen. De schaatsbaan is in het Milleniumpark in front of the Bean. Hebben we net de schaatsen aan en willen we het ijs op sluiten ze de baan voor een half uur om met de boom machine eroverheen te gaan. Hopen dat we niet vallen want het ijs is nat. Oké, een ding dat ik nu weet deze schaatsen zijn onmogelijk om op te schaatsen en na 1x gevallen te zijn en na een uur te hebben geschaatst hadden we het wel gezien. Even de stad in en dan de trein terug. Ja, hoor mis stap op de trap en ik ga door mijn enkel, opstaan en door lopen het gaat wel beter. Terug in Glen Ellyn werden we opgehaald door een andere au pair en gingen wat eten en nog even naar wat winkels. Kom ik thuis vliegt Jake mij in mijn arme :) Tocht wel pijn mijn voet :(, is kijken . ja het is opgezwollen, Hup ijs erop en voet omhoog. Ik wordt goed verzorgd hier. Is zien of het morgen beter gaat en of ik nog wat kan doen.
Mama je pakketje is eindelijk aangekomen. De post mensen hebben het niet opgegeten:)wij mogen de kerst kransjes eten en ze ruiken naar kerst. Net zoals oma ze altijd in de boom heeft.

Hoop dat jullie fijne dagen hebben gehad en een gelukkig 2014alvast!

Een dikke kerst & nieuwjaarsknuffel van mij :)

  • 27 December 2013 - 20:30

    Petra:

    Goed bezig Julia!! Hoop dat je gezellige kerst gehad hebt. Op naar oud & nieuw.
    Toedeloe :))

  • 28 December 2013 - 12:15

    Oma Nel:

    Hi Julia, je hebt nu een vrij weekend zeker, op naar Chicago, dat lijkt me zo'n mooie stad. Je hebt nu winterkleding, dus kun je er tegen. Wij wensen je een goede jaarwisseling en een heel spannend nieuw jaar. Juul tot de volgende blog, groetjes opa oma

  • 28 December 2013 - 15:15

    Oma Tiny:

    hallo Julia, zal ook eens proberen of ik je zo wat kan schrijven. Je weet, ik ben een hele grote oen op
    dat gebied.Ik geniet van je berichten, wist niet dat je zo goed was met schrijven. Blijf doorgaan.
    En als ik alles zo eens bekijk, wordt je een echte uitgaanster. Heb je al leuke Amerikaanse jonge
    mannen ontmoet? Geniet in ieder geval maar en het is heel fijn dat je het naar je zin hebt.
    Eerste Kerstdag heb ik je natuurlijk ook nog even gezien op, ja , hoe heet zo''ding ook weer, I pad ?
    Niet uitlachen hoor als ik het verkeerd heb.Julia,ik wens je fijne dagen en een goed 2014 toe.
    dag oma Tiny

  • 30 December 2013 - 22:31

    Petra:

    Hoi Julia wij wensen jou ook gezellige jaarwisseling en alvast het allerbeste in the USA voor 2014. Een dikke kus van hier, Vic Scott Ed & Petra

  • 31 December 2013 - 00:57

    Julia Van Der Schaft:

    Hallootjes,

    Jullie fijne jaarwisseling:) en mag het maar een mooi 2014 worden.

    Oma en opa: ja Chicago is inderdaad een mooie stad en een hoop te doen. Ik zelf heb nog niet echt iets bezocht. Ik wacht tot het weer beter is. Als het is droge dag is, is de lucht vaak ook blauw.

    Oma Tiny: Aaaah eindelijk gelukt, ik hoorde van mama dat het niet helemaal lukte om een reactie te plaatsen. Ik heb nog niet echt zoveel mensen ontmoet, ben zo'n beetje fijn vriendenkring aan het opbouwen en ben nu vaak op pad met andere au pairs uit mijn cluster. Binnenkort ga ik een cursus volgen op een school hier in de buurt om mijn credits te halen. Dus dan zal ik weer andere mensen ontmoeten. Jaa ik heb inderdaad een ipad, dat had je goed. En daarop zag ik jou op Skype tijdens de kerst:)


    Dikke kus en knuffel voor iedereen voor het nieuwe jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19084

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: