En nu? - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Julia Schaft - WaarBenJij.nu En nu? - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

En nu?

Blijf op de hoogte en volg Julia

21 Oktober 2013 | Nederland, Schiedam

Hi,

Wat te doen voordat ik vertrek:
- Visum aanvragen.
- Creditcard aanvragen.
- Internationaal rijbewijs.
- Verzekering regelen.
- Wel of niet uitschrijven bij de gemeente.
- Nog even verhuizen tussendoor.
- Kosten aan de organisatie betalen.
- Pre departure training maken.

Do 17 oktober:
Visum aanvraag - afspraak.
Daje Amsterdam wordt het dan. Als ik aan de Amerikaanse ambassade dan denk ik al gauw aan een groot gebouw op museumplein met een groot hek er omheen en allemaal vlaggen. Maar dat valt reuzen mee. Een gebouwtje op het het hoekje met wel een hek eromheen en een vlag. Binnen kom je niet zomaar alleen als za je afspraak hebben gecontroleerd op de lijst en als je door de security kom. Het lijkt strenger dan het is, eigenlijk is het zo gepiept.
Binnen moest ik wel bijna anderhalf uur wachten om bij beide balies aan de beurt geweest te zijn.
Balie 1 om papieren te controleren, vingerafdrukken te nemen en visum te betalen. En bij de andere balie moet je vertellen waar je naar toe gaat, hoelang en wat je gaat doen daar.
En dan is mijn visum goedgekeurd en kan ik weer naar buiten.

Vliegticket is onderhand ook binnen.

Nu de laatste dingetjes nog regelen enzo en dan is het over 2,5 week alweer zover.

Za 19 oktober: verhuizen.
Ik dacht dat doe ik wel even samen met mijn vader, heb alleen maar een bed een kleding dat over moet van huis terug naar mijn ouders. Uiteindelijk werd het 2 keer rijden met het busje heen en weer, binnen anderhalf uur waren we klaar. De huiskamer bij mijn ouders stond gelijk vol hihi.

Niet lang daarna stond de postbode voor de deur met een envelop met daarin mijn paspoort en visum.

Zo 20 oktober: nog even contact gehad met het gezin en hun hadden gelijk mijn vliegticket van New York naar Chicago geboekt. Dat was ook weer gebeurt.

Ma 21 oktober: vandaag over 2 weken zit ik al in het vliegtuig!!

  • 06 November 2013 - 18:45

    Nel V.d.schaft:

    Hoi Julia, hoe heb je het in new york? Spannend zeker. En morgen naar je stekkie.een goede reis en tot horens. Hier regent het nog steeds, dus je mist niks. De groetjes en truste vanavond, van opa en oma

  • 07 November 2013 - 18:24

    Ruben En Jill:

    Olaaaaa,

    Je kan je Duits ook lekker ophalen zo, met 14 van die Duitse meiden......hihi! Je ziet ze ook echt overal!!
    Hier mis je nog niks. Koud, nat en vies!!
    Wij zijn blij dat wij ook bijna weg gaan. Heerlijk naar de zon!!
    Hoe waren de 'cursussen'? Kon je het een beetje volgen?
    Heb je nog wat van New York kunnen zien? Of waren jullie daar te druk voor?
    Ik hoorde van oma dat je op Schiphol al het Nederlandse meisje had ontmoet. Zit dat meisje een beetje bij je in de buurt? Zou wel leuk zijn!!
    Ik ben heel benieuwd joe het gaat worden bij het gezin.

    Geniet ervan en heeeel veeeel plezier!!!

    Liefs,

    Ruub en Jill

    P.s. Ruub en ik gaan ook een blog bij houden tijdens onze vakantie, ook via deze site!! we sturen je de link wel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiedam

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 19085

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: