Laatste weekjes!!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Laatste weekjes!!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes!!!

Blijf op de hoogte en volg Julia

25 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wheaton

Laatste 4 weken als Au Pair zijn aangebroken. Kan het niet geloven dat de 2 jaar bijna voorbij zijn. Ik schrijf dit blog verhaal vanuit Nashville Tennessee. Vrijdag avond 21 augustus na een dag werken vloog ik van Chicago naar Nashville. De laatste tijd slaap ik tijdens vluchten. Maar nu holy moly slapen no way dat lukte niet. Met een klein vliegtuig 1 stoel links en 2 stoelen aan de rechterkant was het een 1,5 uur durende vlucht. De realiteit wordt nu zo echt en ik kijk er heel erg naar uit voor mijn reismaand en daarna naar Nederland te komen. Het is tijd om een nieuw boek te beginnen. Ook al heb ik het heel erg naar mijn zin hier in de Verenigde Staten ik ben er klaar voor om mijn volgende boek te beginnen. Er zijn heel veel dingen die ik wil gaan doen, waar ik naartoe wilt gaan en iedereen die ik allemaal wil zien. Halloween, en Thanksgiving is al gepland met de Duitse meiden die ik hier heb leren kennen en die hun au pair tijd eerder hebben afgerond.
Er Zijn veel nieuwe meiden in de omgeving waar ik nu woon. Ik heb ze vorige week Leren Kennen met een clustermeeting. Allemaal heel aardig maar ik moet er toch niet aan denken om helemaal opnieuw te beginnen aan dit avontuur. Super blij dat ik voor dit hele programma heb opgegeven en dat ik mijn jaar verlengd heb met nog een jaar in dezelfde familie. Het heeft mij tijd gegeven om erover na te denken wat ik wil. Na plannen is mijn laatste plan waterdicht, met uitzicht op een goede toekomst. Heb alleen nog niet besloten waar dat is maar who knows :) Heb er zin an, i am ready!!! Van de week ik een fotoalbum online afgerond die ik voor mijn hostfamilie heb gemaakt. Het koste me een hele dag om dat te maken. Ben benieuwd naar het eind resultaat en hoe dik mijn eigen album wel niet gaat worden. Maandag de 24ste begint Cait weer met school. 1st grade en nu hele dagen van 8:10 tot 3:10. Jakey heb ik nog een maandje thuis. Hij begint met school 17 september, dat is mijn ene laatste werkdag. Gelukkig is hij wel opgegeven een aantal sportlessen. Zo is hij vorige week begonnen met schaatsen.

Aaah hoe gaat alles passen in mijn koffers? Laatst had ik al mijn spullen op mijn bed gelegd. Dat zag er allemaal niet zo veel uit. But you never know! Heb ook besloten om mijn reismaand te doen met mijn kleine koffertje, anders moet ik bij elke vlucht 25$ betalen voor mijn grote koffer. Ik heb zo'n beetje 5 vluchten:). Dus ik ga nu heel slim pakken en een paar keer wassen.

Nashville mijn allerlaatste weekendtrip is erg leuk.
Van morgen heerlijk ontbijt gegeten. Beste wentelteefjes ooit!! Mocht ook wel want daar had ik een dik half uur naartoe gelopen en terug. S' avonds eten bij het Hardrock café met live music en heerlijk op het dakterras.
Ik heb met een andere au pair afgesproken die ook naar Nashville ging. Zij is Mexicaans (erg veel moeite om haar te verstaan), in ieder geval iemand om af te spreken om s' avonds een gezellige avond te hebben en een country music avond te hebben.

Ik ga mijn reismaand bij me zelf doen. Ben nog steeds Hawai'i Big Island aan het plannen wat ik wil gaan doen. Alleen gedurende mijn 2 weken camping toer heb ik Gezelschap. Hoop dat het een leuke trip wordt :). Het zal niet zoveel slapen worden en ik denk dat ik totaal helemaal jetlag heb van het tijdsverschil en all The crazyness en emoties.

Maar leuk he dat ik weer terug kom. Na 2 jaar ga ik weer voet zetten op de Nederlandse bodem. Maar nu 2 jaar ouder en a lot gegroeid, behalve in de lengte dan en niet echt in de breedte haha. Daar heb ik aangewerkt (niet zoveel), wil eraan werken maar heel hard here met snacks en dingen in huis en om me heen die ik eigenlijk niet wil eten maar ik toch eet. Ik zou heerlijk al het Nederlandse eten willen eten maar het is niet dat ik er naar verleng. Ik zeg het altijd zo: I am too exposed to all the food and need to go first to back to basic. Misschien een beetje gek maar Ik snak heel erg naar groente. Zou er bijna vegetarisch van willen worden.
Wat heerlijk over eten praten. Normaal praten we er hier over met vriendinnen en dan is shit food !!!! Haha

Dag 1 in Nashville was goed afgesloten met kind of bar hopping. We zijn in 3 bars geweest. Nr 1 was een Karaoke, daar was niet zo veel aan. (Dat andere meisje waar ik mee was had alleen haar Mexicaans ID met haar en dat was een student one, kort om we konden niet overal naar binnen ookal was zij 23). Bar nr 2 was wel heel leuk daar gingen ze country line dansen en hadden ze een dans battle. Het werd steeds leuker want nr 3 was waar een goed bandje speelde. Nr 4 was een bar kind of in de zelfde style als New Orleans and zingen ze alleen maar covers ( kon er wel een paar meezingen). Onderhand was het bijna 2 uur in de ochtend. Op naar de laatste bar want de laatste sloot om 3 uur. Die wS toch echt wel het leukst hoor. Het was eigenlijk een Karaoke bar en er waren ook een paar bachelor(ette) parties gaande. Ook liedjes die we kennen of mee zingen vanaf het scherm. Country muziek kwam natuurlijk ook voorbij dus moest even een stapje op zij zetten zodat de andere konden line dansen of later ook hiphop. Dat kan ik allemaal niet hoor haha.

Laatste dagje en op pad naar een traditie Nashville ontbijt dichtbij Vanderbilt Universitieit. Begint wel heel erg te kriebelen studeren en een eigen plekje:). Aan gekomen bij The Pancake Pantry voor een paar bananabread pancakes hmm delicious ! I have to find a recipe for bananabread pancakes they were soo good. Wat is beter dan de dag heerlijk in het park afsluiten?
Heb afgelopen 2 dagen ook nog de hele stad rondgelopen en naar de hall of fame museum geweest.

Terug vlucht naar Chicago veel relaxter en had lekker kunnen slapen in het vliegtuig. Heerlijk weer om weer thuis te zijn na een leuk weekendje.

Mijn farewell feestje is ook gepland. Zaterdag 19 september wordt het.

Vandaag was Cait haar eerste dagje op school in 1st grade. Haar uniform en rugtas en alles is helemaal klaar. Vanmorgen back to school pictures genomen en op naar school met de whole fam! Wat een drukte zeg maar wel erg leuk en spannend allemaal. Van 8:10 tot 1:45 was ze vandaag op school.

Groetjesssss

Get ready!!!!!!
64 days and then I am getting on the plane to Amsterdam!!!!!



  • 25 Augustus 2015 - 12:15

    Karin:

    Nog 64 dagen

  • 29 Augustus 2015 - 12:12

    Otiny Dubbelman-van Der Weyden:

    ha die Juul,
    ja, dit zal dan wel mijn laatste schrijven zijn aan jou.
    Allemaal 2 jaar ouder geworden. Zullen we elkaar nog herkennen=
    Jij in de breedte en ik in de lengte gegroeid, maar ik dan de diepte
    in.Ja, ik was al niet te groot en nu ben ik nog kleiner geworden.
    Ja, niks aan te doen.Maar praten kan ik nog wel en mijn geheugen
    is tot nog toe ook niks mis mee.
    Ja, jij zal het druk krijgen als je weer thuis bent. Je familie bezoekem,
    iedere dag naar de katjes, je opa en oma´s bezoeken, het zal wat worden.
    Maar jou een beetje kennende, zal je je er wel doorheen slaan.
    Het is hier nu 12 uur en vanmiddag ga ik me volproppen met taart en
    zoutjes en worst en kaas en weet ik wat je zus te voorschijn zal
    toveren.
    Ik lees in de reactie van je moeder nog 64 dagen, nou zijn we weer
    4 dagen verder, dus het zijn er nog 60.
    Maak er wat van, maar dat zal wel en dan hoop ik je, een beetje
    gezond , wat mij dan betreft, en jou natuurlijk optimaal weer te
    zien.
    liefs oma Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 19061

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: