More snow is coming! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu More snow is coming! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

More snow is coming!

Blijf op de hoogte en volg Julia

01 Februari 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallo luitjes,

Ja jullie lezen het goed meer sneeuw.
Vanavond en morgen valt er zo'n 10-15 cm sneeuw. En ik wilde nog wel morgen Chicago ingaan en bijkletsen met een vriendin. Hoop maar dat ik Chicago inkom.

Het is hier nog steeds wit en er komt dus meer. Maar ook was het afgelopen maandag en dinsdag weer zo koud , gemiddeld -20/-25 dat school en activiteiten waren afgelast.
Vorige week en deze week had Carter ook een cursus, dus begon ik sommige dagen eerder 7:30 of 7:00 ipv 8:00. Ondanks het vroege opstaan (blijft moeilijk) was het eigenlijk wel relaxt. Op tijd ontbijten lekker rustig aankleden. Maar natuurlijk op het laatste moment nog haasten. Koken heb ik niet hoeven doen en was wat eerder klaar of had gewoon wat extra uurtjes. Voor de lunch was het ook makkelijk want we hadden elke dag wel restjes. Helemaal toppie mij hoor je daarover niet klagen.

Afgelopen weekend was Ysanne naar Chicago gekomen. Na veel vertraging toch aangekomen gelukkig want vanwege de harde wind en sneeuw waren er aardig wat vluchten gecanceld.
Zaterdag de hele dag in Chicago geweest. Strak blauwe lucht en het zonnetje scheen. Dat zegt hier zeker niet dat het warmer is buiten. Brrr en een harde wind. Vandaag op de Willis Tower geweest met inzicht over heel Chicago :) . Zondag met mijn gezin weze bowlen. Wat ze hier hadden was echt slim. Je hebt toch doe bumpers die je kan vragen als je met kinderen speelt. Nou hier kan je instellen dat je omhoog wilt dat de kinderen spelen en omlaag wilt als de volwassene aan de beurt is. Ook hebben ze een soort glijbaan waar de kinderen de bal op kunnen leggen, dan kunnen ze de bal daar vanaf duwen en dan gaat zo de baan op. Zonder dat je 6jaar moet wachten voordat eindelijk die bal bij de pylonen is. Eind resultaat ik was vierde geworden met 66punten en ben verslagen voor mijn 3jarige Jake met 89 punten. Hij had nog een. Strike gegooid ook.

Met hardlopen ben ik even gestopt jammer genoeg :( omdat mijn enkel nog steeds een dik is (van die val val tussen kerst en nieuwjaar). Verder geen last van alleen met sommige bewegingen voel ik het nog. Toch maar is eens langs de dokter.

Woensdag ging ik plotseling uitmeten met een andere au pair hier. Was erg lekker bij chili. Quesadillas gegeten met sweet potatoes and pizza oja en voorgerecht chicken soup. Samen voor $14 gegeten toppie en het was nog lekker ook. Voor herhaling vatbaar :)

Wat ben ik toch blij met de bibliotheek hier. Als we geen plannen hebben in de ochtend zijn we daar te vinden. Natuurlijk voor storytime, boeken uitzoeken en terugbrengen. Op mijn activiteiten vrije ochtend op donderdag ga ik nu met Jake naar de bibliotheek voor storytime voor 3-5 jarige. Normaal is Jake verlegen en doet hij niet mee met de dansjes maar nu hij deed mee. And hè was lucky because na storytime Ik ontmoete toevallig een vriendin van de vorige au pair (ze herkende Jake) en dan blijf je hangen natuurlijk. En dan is het tijd voor de andere storytime voor ook de andere kinderen. Jake deed weer met alles mee. Wat ben ik toch trots hihi.
Vandaag ook naar de bieb geweest want we waren gister de boeken vergeten mee te nemen. 7 boeken in leveren en in totaal 10 nieuwe:) : 4 nieuwe Thomas boeken, 1 the three little dinosaurus, 1 the planes. Die waren allemaal voor Jake en voor Cait had ik : pinkalicious, purplelicious, silverlicisous en goldelicious. Met hande vol naar huis. De lunch ging er ook in een boterham met ei en een met tonijn jammieee.

Cait en Jake zijn sinds deze week een beetje oost Indisch doof maarja hoe leg je dat dat uit in het Engels. Dus nu loop ik de hele dag al te zeggen en vragen 'do I speak Chinese?' En iets nieuws is dat ze elkaar pesten en pijn doen. Dus ja ik ben politie agentje deze week geweest. Maar heb ook hele leuke momenten met ze gehad. Gister(donderdag) toen we klaar met eten waren en de Kids zaten al helemaal klaar voor de tv om Jake and the Neverland pirates te kijken (ik kan onderhand de titelsong meezingen). Hoor ik Jake opeens fluisterend ' Julia, come here', naast (hij half op mijn schoot) mijn grote kroelkip op de bank Jake te kijken. En vandaag gaat het kroelen gewoon verder. Voor het ontbijt, tijdens het aankleden, tijdens verhaaltjes tijd en I Could stay for ever ever ever ever ever ever. Cait komt nog even een Extra rondje doen voordat ze naar bed gaat. Tuurlijk kom ik je boven een verhaaltje voorlezen:).

Buttttttt FINALLY WEEKEND !!!

Liefs,

P.s. Mijn weekendtripjes naar New York & Dallas zijn nu ook eindelijk geboekt:) eindelijkkkk

  • 03 Februari 2014 - 17:39

    Karin:

    Heyhey, ben je die sneeuw niet eens een keertje zat? Het is hartstikke leuk natuurlijk maar wij zijn niet gewend om zoooo lang sneeuw te hebben. Maar ja, je hebt geen keus natuurlijk.
    Wij vonden het zonnetje toch wel heeel erg fijn. Nog even geduld dan komt 'ie vanzelf.
    Leuk die Jake de kroelkip.
    Dat eten is ook wel goedkoop. Klinkt goed.
    Wanneer ga je naar Dallas, wat ga je daar doen? En met wie?
    Ga nu je laatste blog lezen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 19100

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: