De feestdagen - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu De feestdagen - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

De feestdagen

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Januari 2015 | Verenigde Staten, Wheaton

Hi,

Net het begin aangebroken van een nieuwjaar en een nieuwe maand.
Van alles spookt door mijn hoofd en een paar dingen zijn gebeurd hier en gaat gebeuren. Voor mij is het aftellen om naar terug naar Nederland te komen al begonnen.

Maar eerst is beginnen hoe afgelopen maand was.
De maand december was een leuke maand. Sinterklaas is langs geweest, Max onze elf on the shelf, en de hele familie kwam om kerstmis te vieren en dan hadden we ook natuurlijk oud en nieuw.

Sinterklaas:
Sinterklaas hebben we hier gevierd. Hierbij hebben wij onze schoen gezet en een appel achter gelaten voor het paard. Ik heb ook gevulde speculaas gebakken, heerlijk was het. De ingredienten waren vooral: boter, suiker, boter, suiker, boter, suiker, en om het gezond te maken almandelen. Dat was natuurlijk smullen. Het verhaal van sinterklaas is ook met de kinderen mee naar school gegaan. Het is wel bij de kinderen blijven hangen als je stout bent geweest gedurende het jaar dan ga je met Sinterklaas mee in de zak naar Spanje. Ze bleven maar vragen, Wanneer hij je dan mee neemt en hoelang je daar blijft.

Kiss Fm Chicago Jingleball concert:
met 2 andere au pairs ben ik naar het Jingleball concert geweest. Dat was echt een hele leuke avond. De artiesten die daar optraden waren: Fall Out Boy, Demi Lovato, Calvin Harris, Iggy Azalea, OneRepublic, Meghan Trainor, Nick Jonas, MAGIC!, Charli XCX, Jessie J, Rita Ora, Becky G, Shawn Mendes, and Kiesza. Het was wel grappig want met een artiest Shawn Mendes hadden wij echt geen idee wie het was. Maar de jonge meisjes om ons heen begonnen te gillen toen hij opkwam. Later wanneer Demi Lovato Let it go van de Disney film Frozen begon te zingen waren al die meisjes stil en wij de dat lied natuurlijk heel het jaar gehoord hebben tot de cd het niet meer deed en we de film letterlijk mee konden praten stonden staan met volle borst mee te zingen en dachten van yes dit nummer die wij wel:). Het feestje begon echt wanneer Calvin Harris opkwam en daarna OneRepublic die waren echt goed.

Almost Christmas time:
De maand december is heel snel verlopen. Natuurlijk hadden wij in het begin van de maand de kerst spullen al op gezet. Zodra Thanksgiving voorbij is komen de kerst dozen tevoorschijn. Maakt het huis alleen maar gezelliger toch? Dat betekent ook dat elke kamer een kerstboom krijgt, nou ja bijna elke kamer dan. In totaal waren het toch weer 11. Ik had de cadeautjes op tijd van de voren ingekocht + gemaakt. Volgens mij was het eind november dat Sara een dagje uit was en ik alle zelf gemaakte cadeautjes ging maken met de kinderen. Ik moet zeggen de kinderen hebben het heel goed gedaan met het geheim houden van wat wij gemaakt hebben. De laatste 2 weken van het jaar had Sara vrij en Carter zijn oudste kinderen van Connecticut kwamen op de 23ste om tijdens hun kerstvakantie hier door te brengen en met ons kerst te vieren. Op kerstavond gingen we naar de kerk. Maar dat was overvol en moesten we staan. Na een half uur gingen we naar huis toe. Iedereen aangekleed voor het diner. De kalkoen zat in de oven, de ham is bereid ook zijn de sperziebonen, aardappelen en zoete aardappelen taart en de pompoentaart klaar. Aantafel!!! God bedanken voor het avondmaal en eet smakelijk dan maar. Met het toetje hadden we de kerstkoekjes die we zelf gemaakt hebben en ook cheesecake. Op deze avond waren Patricia en Ed er ook bij ( Sara's ouders). Toen de kinderen op bed lagen hebben we alle cadeautjes bij de boom geplaatst en een kerstkoek en melk voor de kerstman achtergelaten. De volgende morgen was het kerstochtend dat betekent dat het om 7:00 uur in de ochtend tijd is om de kerstcadeautjes uit te pakken. De kinderen waren te enthausiast om nog langer te wachten. Ik had mijn alarmklok gezet om van te voren nog even rustig naar de wc te gaan en mijn tanden te poetsen. We hadden erg veel cadeautjes +plus de kerstsokken die de kerstman had gevuld. Want de kerstman vult de sok en je krijgt de cadeaus onder de boom van je familie. Het is een heel proces met het uitpakken van de cadeautjes . We gaan van jong naar oud op het cadeau staat dan ook geschreven van wie je het krijgt. Tijdens het uitpakken moest er een pauze worden ingelast voor het ontbijt. Onder andere hadden we wentelteefjes, iets met worstjes en cinnamonrolls en een kopje thee natuurlijk er ook bij.
Na het ontbijt is het tijd om ook de rest van de cadeaus uit te pakken.
Allemaal harstikke verwend, dat komt natuurlijk omdat we zo lief waren.
Op de 26ste/ boxing day/ 2de kerstdag kwamen Fred en Mary (Carter's ouders van Virginia) om ook nog even kerst met ons te vieren. We zijn met zijn alle naar de diertuin geweest en hebben daar de zoolights gezien, dat is alles versierd met lichtje en ook hebben ze muziek op staan en dan knipperen de lichtjes op het ritme van de muziek.

Oud en nieuw:
ijs en ijs koud maar het is en blijft oud en nieuw. Op naar de stad om het te vieren! All the way bundled up. Met drie andere meiden eerst even eten bij de Cheesecake factory en dan op naar Navy Pier en wachten tot het aftellen.

Je raad nooit wat ik gisteravond gedaan heb:
- Ik heb me opgegeven voor de halve marathon in april. aaah scared/ excited. Dat is in het weekend naar Spring break. ik ga tijdens Springbreak (laatste week van maart en eerste week van april naar Washigton D.C. en dan de dag nadat ik terug ben ga ik al die kilometers rennnen. Om te blijven hardlopen moet ik een goal hebben anders geef ik op. Dus ik dacht, als ik me gewoon op geef dan moet ik wel.


Gelukkig nieuwjaar en beste wensen

Liefs Julia



  • 11 Januari 2015 - 14:21

    Karin:

    Klinkt allemaal heel erg gezellig met de family en lekker eten.
    De namen van die artiesten zeggen ons niks, even gegoogled en toen bleek dat we de meeste kennen. Spectakel zeker, leuk.
    Nu trainen voor de halve marathon, skinny meals, ik doe je het niet na. Petje af hoor.
    xx


  • 13 Januari 2015 - 16:26

    Oma Tiny:

    hallo, Julia,
    Heb genoten van je leuke en lange en uitgebreide blog.
    Echt heel leuk.Ik zie het al helemaal voor me, de kijnderen die op
    willen schieten met cadeautjes uitpakken. Zo is het toch, nieuwsgierig naar
    het volgende pakketje. Ben jij ook verwend? Zal best wel.
    En dan dat uitgaan van jullie meiden; die artiestennamen kwamen me
    heel bekend voor. Geloof je zeker direkt.
    Zal je nou niet teveel gaan afvallen? Dan ken ik je als je thuiskomt
    niet meer, en dat moet toch niet zo zijn.
    Je moeder kwam vanmiddag onverwachts even langs en die heeft je blog
    geopend. Als ik wilde openen kreeg ik steeds eenof ander ziekenhuis in
    het vizier, maar dat is nu dus goedgekomen.
    dag meissie ik ga stoppen, tot een volgende keerr.
    veel liefs van oma Tiny
    13januari 2015.

  • 19 Januari 2015 - 15:20

    Oma Nel:

    Hi die Juul, wat was je blog weer uitgebreid en gezellig. Je leeft wel in een andere wereld , je beleeft best leuke spannende dingen , maar er moet toch ook gewerkt worden. Nou ik heb m'n derde iPad in anderhalf jaar, balen, nu weer een nieuwe, hopelijk een sterke, of het is domweg pech. Ik heb 3 jaar garantie, dus nog anderhalf jaar te gaan, maar ik ben er wel klaar mee. Enfin, wat ik ook wil vertellen, mijn gips is eraf. Nu is m'n arm zo stijf als een plank, en moet ik 2 maal per dag 10 minuten oefeningen doen. Na een week of 2 moet het verbeteren , ik ben benieuwd. Zeg , jij doet mee aan de halve marathon, goed van je , veel trainen en hardlopen , jammer dat we niet kunnen komen kijken, maar we zien de foto's wel, succes en gaan. Julia, verder wensen we je een goed jaar toe, en tot de next blog. Groetjes van opa Henk en oma nel

  • 24 Januari 2015 - 18:36

    Julia Van Der Schaft:

    Hallo, nee joh afvallen gaat allemaal zo langzaam. Mijn klas at College is ook weer gestart fitness klas. Alles is opgemeten en gewogen en dus het is spieren kweken hihi en me zelf verbeteren.

    Oma Nel: wat een pech ook met je pols en de zoveelste ipad. Hopelijk kan je je arm snel weer goed gebruiken.
    Oma Tiny: Ik zie je ook echt zitten achter je computer en je reactie typen hihi :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 19063

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: