1 jaar USA & what is on the list to do - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu 1 jaar USA & what is on the list to do - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

1 jaar USA & what is on the list to do

Blijf op de hoogte en volg Julia

05 November 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Halloooo,

Yep, het is alweer november en dat betekent dat ik al weer een jaar Nederland verlaten heb. Dat betekent ook dat ik halverwege mijn 2 jaar USA ben en dat ik met een jaartje weer naar Nederland kom. Maar dat klinkt wel lang nu ik het zo schrijf. Ik moet wel zeggen dat het afgelopen jaar voorbij is gevlogen.

Wat nu allemaal gebeurt en op de planning staat:
Net Halloween achter de rug. Dat was natuurlijk een groot feest hier. Maar het was ook koud die dag. Ik heb die avond de deur elke keer open gedaan voor de trick or treat kids aan de deur en daarna ben ik met 2 Duitse Au Pairs naar een haunted house geweest. Oja, en natuurlijk moest ik voorop. Alsof ik held ben uhumm. sluipend langs de muren en arm in arm gingen we dan op pad. Was wel leuk om te toen. Ik herinner mezelf nog wel zeggen ‘I see something, what is that, I don’t want to go!!!’ en natuurlijk duwde zij mij voor omdat zij ook niet wilde. Wat gegil en gespring kwam ook aan te pas en vervolgens GO GO GO!!
Ook heb ik een pompoen gevarved.


Nu het november is kan ik me opgeven voor nieuwe vakken voor college. T/m december heb ik 2x per week pilates wat echt een hoop buikspieren werk is. Ook 2x per week heb ik nu nog Body sculpting cardio, step en met gewichten.

Jake’s 4de verjaardag gaan wij dit weekend vieren en de opa en oma uit Virginia komen over a.s. vrijdag.

Mission Skinny…. Nu vragen jullie je natuurlijk af wat dat is dus hier komt het. Na een goeie zomer zijn we nu herfst en de winter komt er natuurlijk ook snel aan. Inplaats van veel buiten zijn en actief bezig zijn. Nu heb ik samen met een vriendin (ook au pair en van sportklas) na een uurtje sporten een missie gestart. Nu kwam dat allemaal aan de praat onder genot van een bakkie koffie bij Starbucks. Dusssss de missie is 21 dagen (ondertussen + 5) met goed en gezond eten en niet snoepen. Rond de 1000 a 1200 calorien per dag en geen suikers niet te veel koolhydraten. We hadden echt een goeie start en het is makkelijker om dit samen met iemand te doen, nu smsen we wel naar elkaar hoe het gaat en wat je eet. De 5 extra dagen zijn omdat het met halloween even de verkeerde kant op ging. Duss gisteravond heb ik de zak met Halloween candy in de la gestopt omdat het te moeilijk was om aar te kijken.

Het voedsel dat ik nu eet: advocado, bonen, corn, pinkakaas verwerkt in eten maar absoluut niet op brood en ruikt nog steeds jakkie. Ook is bananenbrood lekker, pompoenijs, zwarte bonen en ketchup.
Waar ik naartoe wil voor weekentrips of vakantie is: Washington D.C., Seattle, U.S. Virgin Islands en de west coast en Hawaii voor mijn travel month. maar dat is nog ver weg.

  • 05 November 2014 - 13:57

    Karin:

    Ha Juul,

    Time flies dat wisten we al. Als ik die Halloween dingen zie, dan moet ik denken aan die enge
    Amerikaanse films. En dat is dan gewoon real life voor jou.
    Je bent goed sporty bezig.
    Aankomend weekend feest Jake. Volgens mij was het hele jaar een feest voor je.
    Nieuw jaar, nieuwe ronde...alleen maar leuk.
    Straks weer sneeuwfeest hihi.
    Virgin Islands.. Hawaii...hm....niet verkeerd

    xxxx

  • 06 November 2014 - 18:40

    Oma Nel :

    Hi Julia, wat een leuke blog heb je weer gestuurd. Wat ben je toch een bezige bij. Maar veel sporten en speciaal eten, dat is niet verkeerd. Jake is alweer 4 geworden, het wordt zeker een ventje, en volgend jaar naar school. Je plannen voor reisjes zijn ook spannend, jij ziet nog eens wat van de wereld, nou ja Amerika. Julia hier draait alles goed, het wordt of is herfst , winterjassen , wanten enz. Dat is weer even wennen. Een goed weekend en veel liefs van o en o

  • 09 November 2014 - 17:20

    Oma Tiny:

    ha die Juul, ik begin weer voor een tweede keer, want mijn eerste epistel was ineens verdwenen.
    Ik kan echt toveren al weet ik dat dan zelf niet. Het is weer een heel verhaal dat je weer schreef.
    Kan je alles niet inboekvorm uit gaan geven?Jouw reisplannen gaan verder dan de mijne.
    Ik vind Vlaardingen, Schiedam en Roosendaal al een hele onderneming. Maar ach, jij bent
    jong en ik is oud. Alleen dat eten van jou lijkt me niks. Kan wel gezond zijn maar geef mij
    maar een karbonaadje met een frietje. Ik denk dat jij dat toch ergens in je hart ook wel
    liever eet. Julia feest jij maar lekker door, verjaardag van JAke dus vandaag, ik ga naar de
    hollandse pot van aardappel, spercieboontjes en karbonade.
    veel liefs tot de volgende keer.
    oma Tiny

  • 11 November 2014 - 16:59

    Julia Van Der Schaft:

    Hi,
    De tijd gaat snel ja en deze week gaan we ook winters weer krijgen met de temperatuur rond het vriespunt en sneeuw.

    Onderhand is het weer dinsdag en heb ik me net opgegeven voor the turkey trot 5k. dus na thanksgiving ga ik de 5km weer doen. Tuurlijk hou ik van lekker eten ik zeg niet zo snel nee. Maar omdat in alles hier suikers zit lopen die pondjes snel op.


    xxx :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 19055

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: