September & San Francisco - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu September & San Francisco - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

September & San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Julia

11 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallo iedereeen,

Hier ben ik weer:) Het is alweer onderhand oktober, dat betekent dat alles aangekleed wordt voor halloween.

Ik zal is beginnen met San Francisco. Wat een drama, wat ga ik doen met mijn week vakantie. Eerst zei ik; ik wil als ik een jaar langer blijf een weekje terug naar Nederland. Toen had ik besloten om toch een hier vakantie te houden. Maar ja wat ga ik dan doen? Waar ga ik dan heen en met wie?

Wordt het Florida of Washington D.C. en Virginia? Time is ticking....
Ik zal je de rest van de drama besparen maar uiteindelijk een week van te voren geboekt naar San Francisco, California. Vergeleken was de vlucht goedkoper en nu nog een slaap plaats vinden. San Francisco in de stad is duur en naturlijk in mijn eentje rollen de Dollars uit mijn portemonnee. Hostel het is, met some research kom je ver. Hartje San Francisco voor een mooi prijsje. Ooit gedacht - ik in me uppie naar San Francisco en dan slapen in een hostel met 3 vreemde op de kamer? Het was schoon, modern en kwam goed uit de test bij Trip Advisor en Hostelworld.com. Ook erg handig was de incl. ontbijt en of course wifi :).
Op de kamer stonden 2 stapelbedden. Toen ik aankwam waren er 2 meiden op mijn kamer. Eentje van Nieuw- Zeeland (backpacking door US, onderweg naar huis vanuit Engeland) en een meisje van Vietnam (backpacking).

De eerste ochtend nadat ik aankwam hadden ze vanuit de hostel een gratis walkingtour door de stad. Dat was wel leuk en handig. Iedereen met andere aan de praat (geen Nederlander gespot, maar dat maakt niet uit). De Duitsters zijn echt overal!!! ECHT!!

Ik heb een hoop dingen gedaan in de 5 dagen dat ik in SF was. Als ik denk aan SF dan denk ik aan lekker warm weer en al die heuvels. Dat warme weer valt tegen. Het is daar de zelfde temperatuur als in Chicago alleen het voelt was warmer, een jasje kan soms wel handig zijn. Die heuvels dat is echt waar. Ik zou daar niet willen wonen ik had spierpijn. Nu had ik ook echt veel gelopen. Een dag had had ik zeker 20 kilometer gelopen.

In 10 minuten liep ik vanuit de hostel naar het centrum en met een half uurtje bij Fishermansworf.

Wat heb ik allemaal gedaan:
- Walkintour.
- Sightseeing hop on hop off tour Golden Gate Bridge to Sausalito.
- Zonsondergang vanaf de top van Grand view park (uitzicht over de stad).
- Zonsopgang op vanaf the top van de Twin Peaks (uitzicht over de stad aan de andere kant) en dan terug naar de hostel en ontijten.
- Sightseeing hop on hop off tour downtown San Francisco.
- Tour naar de Muir Woods.
- Zonsondergang en hiking bij Lands end met uitzicht op de Golden Gate Bridge.
- Ritje met de cabelcar.

De plekjes die ik bezocht heb:
- Pier 39 waar je ook naar de zeeleeuwen kan kijken.
- Op het strand naast de Golden Gate Bridge in de namiddag waar mensen aan het wakeboarden of windsurfen waren.
- Chinatown, fortune cookie factory.
- Fishermans worf.
- Golden Gate Bridge jammergenoeg niet overheen gelopen, daar heb ik geen tijd voor gehad.
- Ik heb een middagje met een au pair afgesproken die in Oakland woont zei woonde eerst in de Chicago maar nu met een andere familie.

Ik denk dat dat het wel zo'n beetje was :) het waren 5 vol geplande dagen. Vroeg bed uit en op tijd bed in.

Nu onderhand is het oktober. De herfst is begonnen, het is nog lekker weer een jasje is wel nodig maar ook zonnebril. Cait rijd intussen zonder zijwielen op haar fiets dus dat is de kinderen op de fiets en Julia erachteraan rennen geworden. Afgelopen donderdag en vrijdag was Cait vrij van school en gister morgen toen Jake school had gingen ze beide op de fiets en ik erachteraan. De Sara's ouders (dus de opa en oma) kwamen donderdag terug vanuit Ierland. Trouwens, ik had een heerlijke reep chocola gehad met noten en vruchten (helaas heb ik de hele reep al op gegegeten) dus ik bracht Cait naar hun huis op de fiets, nou ja Cait dan en ik met jake's fiets erachteraan. Zo had ik mijn workout en een ochtendje zonder kids. Wat ga ik nu doen met mijn tijd? Foto's printen, naar de bieb en mijn was doen en opruimen + de badmatjes wassen en mijn shows kijken. Woensdag had ik een lange dag ik had Cait en Jake van 7:30 tot 21:30.
Gisteravond (vrijdag) naar de film geweest, naar Gone girl. Iedereen praat erover of het komt goed naar voren in de recensies met zoveel sterren. Maar het was een bizarre film, het was echt een goede film maar ik hoef het nooit meer te zien en er was een open eind dus ik weet niet of er nog een volgend deel komt. Toen het net afgelopen was hadden we er even geen woorden voor.

Vandaag lekker van mijn weekend genoten weer is naar Chicago geweest met 2 andere meiden en even heerlijk in het zonnetje gezeten.
Morgen (zondag) vindt de bank of America Chicago marathon plaats.

Mijn werk schema:
Ma: 7:30- 5:30. Cait & Jake in de ochtend naar school en ik Pilates in de ochtend.
Di: 7:30- 5:30. Cait school in de ochtend en girl scouts. In de avond heb ik body sculpting
Wo: 7:30- 5:30. Cait en Jake school in de ochtend, ik Pilates in de ochtend. Cait heeft ballet.
Do: 7:30- 5:30. Cait heeft school in de ochtend en Jake heeft sport klas. In de avond heb ik body sculpting.
Vr: 7:30- 5:30. Cait en Jake school in de ochtend en ik kan relaxen voor 2,5 uurtjes.
En dan weekendddd!!

In de middag relaxen we even na de lunch voor een uurtje. Dan gaan naar de park of rondjes fietsen door de straat, naar de bieb, een playdate plannen of knutselen en nu voor halloween en met de herfst kunnen we een hoop dingen doen. We hebben ook energy bites gemaakt. Dat zijn balletjes gemaakt met honing, pindakaas, oatmeal, sesam zaatjes en kokos. Makkelijk te maken, lekker en niet slecht voor je. Ik vind de geur van pindakaas nog steeds echt awful maarrrr die energy bites vind ik wel een beetje lekker. Veel ideeen haal ik van pinterest, wat je daar allemaal niet op kan vinden.

Om dit lange verhaal maar is te beeindigen na toch alweer een uurtje het typen zeg ik;
Bizar dat mijn tijd hier zo snel gaat. Volgende maand woon ik een jaar hier, dat klinkt zo vreemd. Ik denk al een tijdje in het Engels en overschakelen van Engels naar Nederlands blijft een dingetje en andersom. Schrijven, luisteren en lezen gaat gemakkelijk maar praten, dan moet ik even 3 keer nadenken als ik wissel van taal.
Ik denk vooral dat ik in de laatste paar maanden veranderd ben. Ik was altijd wel al zelfstandig maar ben nu toch een Nederlandse Amerikaan, alles is prima, ik geniet van mijn tijd hier. Ik ga gerust in mijn eentje op vakantie en praat tegen andere mensen. Als mensen proberen een foto van zich zelf te maken dan vraag ik; zal ik er 1 maak en dan bij afloop 'kan je er ook een voormij maken?' Als je een iemand tegen kom is het altijd van Hi, How are you? good, and how are you? Ik kom wel voor mezelf op en wat ik wil doen en wat ik wil zien, ik vind nog steeds alles best en hop lets go with the flow. Multitasken gaat allemaal nog steeds, ik zeg wel vaak 'hold on a sec' of 'give me 2 seconds'. Hier is toch wel een soort mijn 'thuis'. Als ik ergens geweest ben (weekendtrip of vakantie) heb ik toch zo'n gevoel aah heerlijk on my way back home.
Home is hier in de US en home home is bij jullie in ons kikkerlandje. Er is trouwens een grapping filmpje op youtube the difference between The Netherlands & Holland. Als het aan de kids ligt blijf ik hier forever. Ik zelf heb nog geen idee. Ik zeg al een tijdje, ja ik heb verlengd met een heel jaar. Omdat ik niet weet wanneer ik terug wil komen naar Nederland, ik ben er nu nog niet klaar voor heb nog te veel dingen die ik wil doen en zien. Heb wel mijn plekje hier gevonden en ga dingen ondernemen die ik wil doen voordt ik naar Nederland terug moet. Wil niet een andere opleiding doen, maar misschien met een programma om me in ergens te specialiseren. Wil nog niet gaan werken met een fulltime job/ is geen werk anyway. So what kind of options do I have. Als ik volgensjaar terug kom ben ik nog steeds jong en dan?

Veel om overna te denken dus.

Hierbij stop ik echt met schrijven met dit verhaal.

xx Julia

See yah

• 12 Oktober 2014 - 09:02

Daphne:

Hi juul

Weer hartstikke leuk om jou super lange levens verhaal te lezen. Je ons ook weer op ideeen wat te doen in SF. Er wordt regelmatig aan me gevraagd hoe is het met Julia heeft ze het naar haar zin! Waarop ik zeg dat je het onwijs naar je zin hebt en het afwachten is of we jou ooit nog terug gaan zien (natuurlijk zien je wel na 2 jaar ivm je visum) maar wie weet vertrek je zo weer:) erg trots op jou dat jij dit flikt als me 20 jarige zusje!!

Dikke kus have fun.

Daphne & Alex

• 12 Oktober 2014 - 11:00

Petra:

Wauw!!!
    Dat klinkt goed, jij hebt je draai gevonden in de US. Je geniet van iedere minuut daar, goed zo meid!!!
    Groetjes van ons xxx

• 19 Oktober 2014 - 11:44

Oma Tiny:

hallo Julia,
    wat een verhaal weer. Wat een leven vergeleken met dat van je
    ouwe oma. Verschil van dag en nacht en nog veel meer.
    Ik vind het ontzetten knap en doortastend van je dat je zoveel
    in je eentje onderneemt,Had ik op jouw leeftijd echt nog niet
    gedurfd en nou nog niet.Ik kik met spanning uit naar je
    volgende epistel.
    dag, liefs