Still summer weather - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Still summer weather - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Still summer weather

Blijf op de hoogte en volg Julia

06 September 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Summer!!!

Sorry guys it is again a while ago I wrote on my blogg.
Yep, nog steeds 24/7 spookt er Engels door mijn hoofd. Nog steeds geen andere Nederlander in mijn omgeving maar dat is oké.
Ook heerlijk toch dat zomer weer. Vandaag ook, ik schrijf mijn verhaal waarbij ik op de trein naar Chicago zit te wachten en in de trein onderweg. De trein heeft een paar minuten vertraging en omdat het zo langgeleden is dat ik mijn verhalen heb bijgewerkt is dit het perfecte moment :) om mijn tijd goed te benutten.

Het is niet dat ik geen tijd heb om andere dingen te doen. Maar ik kijk zo graag s'avonds lekker mijn show on mijn bed, lekker niks doen.
Het weer de afgelopen 2 maanden had ook ups and downs. Warm weer dat is en blijft wel maar de vochtigheid is hoog !! 80 a 90 % dat is makkelijk te halen.
Regen en donder en bliksem komt ook geregeld voorbij of alle waarschuwingen van thunderstorms en flood warning. Dat is nog is ander weer dan in Nederland. Nou. Hebben jullie wel een keertje heel veel regen gehad en een warmte record.
Mijn shorts staan op mijn benen.
Heb wel een heerlijke tijd/ zomer hier, het is altijd warm genoeg.
Nu het net pas september is kijk ik wel terug op een heerlijke lange drukke zomer. De hele maand juli hadden de kinderen sportklassen: voetbal, t-ball, tekenen, basketball en elke dag waren wij op pad een andere park of splashpark of the morton arboretum ( groot natuurlijk park waar de kinderen kunnen klimmen en klauteren). Playdates waren ook van de partij ( wij kunnen niet zomaar bij de buren aanbellen of ze buiten komen spelen. Niet dat wij kleine kinderen in de straat hebben wonen). Ons record is dat we met een andere au pair uit mijn cluster en haar kinderen ( zelfde leeftijd, perfecte match, a lot of playdates) 3 uur lang in een speeltuin waren en de kinderen heerlijk aan het spelen waren.

Dat was juli waarvan ook elke weekend de trein naar Chicago en heerlijk genieten van het weer. In augustus gingen we met de hele gangbang naar Michigan om een week niks te doen en vakantie te vieren. De avond voor vertrek grote stress want alles was ingepakt en het huis was gecanceld om het onder constructie staat en niet woonbaar is. Gelukkig ander huis gevonden maar wel 2 uur verder dan gepland. Met 3 auto's volgeladen - 1.auto met Ed en Patricia (opa oma) 2. Auto met Carter, Sarah en Drew (Carter's oudste kids) 3. Sara, ik en Cait & Jake. Wij hadden het lekker rustig, de kids op de iPad. Het was een splinternieuw net gerenoveerd huis. Letterlijk alles was nieuw en wij gebruikte het voor de eerste keer. We hadden een dek met uitzicht over het meer en een bbq stond daar ook. Op het beneden dek werd na een paar dagen een campvuur neergezet. Vanaf daar kon je naar het Dock (ik weet even het Nederlandse woord er niet voor) lopen en daar gingen we zwemmen en op de waterfiets. In die week heb ik een vis gevangen (ging heel simpel want hij was traag), smores gegeten ( geroosterde marshmallow en dan met geplet tussen chocola en 2 kaakjes) en ben weze kajakken of was het een kano?

Ook zijn we een dagje naar Bear lake shore geweest. Daar hadden ze hoge duinen die je kon beklimmen. Maar dat hebben we niet gedaan, wij zijn naar het strand geweest. Gelukkig had het meer golven dan voelt het nog een beetje als de zee. Toch elke keer als er een golf aankwam gaat het toch automatisch dat je zorgt dat er geen water binnen kom ook al is het zoetwater zoutwater wat ik natuurlijk gewenst ben :).
De trein. Komt net aan in OTC station (Chicago), ben alweer een uurtje aan het typen en ben nog niet klaar.

Deel II: lunch in milleniumpark + een bruidspaar komt hier foto's maken. Elk weekend zie je wel een bruidspaar voorbij komen. Wat is het toch heerlijk in het stadspark.

Na de vakantie in Michigan gingen de oudste 2kids weer terug naar Connecticut na 3 weken dat ze bij ons waren, waarvan de grootste gedeelte van de dag ze op hun iPad of iPhone zaten (dat doen veel mensen tegenwoordig).

De week erna had ik een weekendcourse in Denver, Colorado. Wat nou niet echt een succes was. Want ik heb niks van Denver gezien. De lessen waren wel leuk en niet zo slaap verwekkend. Maar wel weggegooid geld.

De scholen zijn sinds de 25ste ook weer begonnen. Yeahhhhhh i was so excited!!! Finally. Hoe blij kan je zijn en zelf ga ik niet elke dag naar school. Cait was er al zo lang klaar voor. Eindelijk de kleuterschool en een uniform. Wel nog halve dagen maar in ieder geval elke dag. Daar is een 5,5 jarige wel aan toe.

Jake gaat eindelijk deze week starten met school. 3 ochtenden peuterspeelzaal wordt het nog 2 jaar voor deze grote bijna 4 jarige. Nu zit doet hij 3/4 klas en volgend jaar volgend het pre-k ( voorbereiding op de kleuterschool. Net voordat hij 6 wordt gaat hij naar de grote school. Nederlanders moeten zo blij zijn dat de kinderen met 4 jaar lekker naar de grote school gaan voor hele dagen.

Ik ga ook dit schooljaar naar school. Moet ook in mijn 2de jaar mijn 6 credits weer halen. Dus ik heb nu 2 keer per week pilates in de ochtend en 2 andere dagen heb ik body sculpting. Dat laatste is echt leuk. Wel spierpijn elke keer. Moet iets doen om in 'shape' te blijven en niet aan te komen voor winter. Dus ben benieuwd hihi.

Ik heb ook nog mijn week vakantie in een paar weken. Moet nog steeds boeken het wordt Washington D.C. En ....
Enjoy your weekend :D

P.s. Ik heb nog steeds geen idee hoelang ik hier wil blijven, vermaak mezelf nog steeds uitstekend


  • 07 September 2014 - 11:43

    Oma Tiny:

    hallo lieve Juul,
    wast een blog weer met heel veel belevenissen.
    Mijn leven is daar maar vreselijk saai bij. Maar dat is natuurlijk logisch.
    Gisterenmiddag bij Daphne en Alex geweest en daar hoorde ik dat je toch
    langer in Amerika blijft. Geen wonder overigens, want het leven in Schiedam
    is dan ook saai. aanstaande zaterdag ga ik met tante Betty nog een weekje varen
    op de Rijn, naar Bazel, ook wel leuk voor die ouwetjes.
    Het is hier nu zondagmorgen, kwart voor twaalf, en nu stop ik en ga
    ontbijten. Vlot he.
    liefs uit Capelle








  • 07 September 2014 - 16:25

    Oma Nel:

    Hi Julia, wat gezellig om weer een blog te lezen. Jij verveelt je niet, dat is goed. Zeg je hebt drukke vakantie weken achter de rug, veel gezien, genoten, gezwommen. Je stream foto's , zijn ergmooi, leuk ook met de kids, en met Carters'kids. Een hele familie, zo met elkaar. Maar nu ga je weer in het ritme van de school, nou ja school, dat is hier wel een uitvinding. Maar alles went juul. Jij hebt geen nederlandse meiden in de buurt, het lijkt me zo handig , om eens lekker hollands te kwebbelen. Enfin, als je weer thuis komt, dan pik je dat zo weer op. Maar jullie hebben nog zomer, neem het ervan, hier is dat al een beetje over, je kent dat, een week regen en dan weer zon, maar niet warm meer. Julia , ik heb geen nieuws van hier, alles oke. Een fijne vakantie, we zien de foto's welweer, genieten, groetjes opahenk/ oma nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 19057

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: