It's April - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu It's April - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

It's April

Blijf op de hoogte en volg Julia

02 April 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Hi everybody. Here I am again.

Het is weer even een paar weken geleden dat ik jullie geschreven heb. Ja, is onderhand ook weer aardig wat gebeurd. Het is trouwens niet even geleden maar wel een maand!

Dat wordt dan wel een aardig verhaal. Even denken wat er allemaal is gebeurd.

In het begin van Maart was Cait haar verjaardag. Haar verjaardag was op zaterdag de 8ste. Nu waren wij helemaal voorbereid want dat was het enige waar wij over praatten hier 'so excited'. Betekent ook een druk maar kort werk weekje.
Op woensdag kwamen opa en oma uit Virginia over. Op donderdag kwam de oude au pair uit Duitsland over. De aandacht gaat naar hun en er wordt nu ook overdag gespeeld op de iPad van oma. Kan ik lekker rustig zitten. Het enige wat ik doe is ze aankleden, in bad stoppen en Jake voor middagdutje naar bed brengen. Vrijdag half dagje vrij '4 adults & 2 kids'. Zaterdag is het zover Cait's grote dag, her 5th birthday.
Smorgens alle cadeaus van de familie en dan de rest voorbereiden. Sara en Lena gingen al naar de art studio (waar het feestje wordt gehouden) om de decoratie op te hangen. Opa en oma gingen met andere oma mee rijden. Als laatste volgde Carter ik en de kids. In Nederland zijn wij gewend om de cadeaus gelijk open te maken maar hier, houden ze alle cadeaus apart en gaan ze ingepakt naar huis en daar pakken wij alles uit. Ook schrijf je dan meteen op wat je wie gekregen heb om vervolgens iedereen een bedank kaartje toe te sturen. Is veel makkelijker pm gelijk dank je wel te zeggen toch? Tenminste geen gedoe.

Zaterdag 15 maart: St. Patricksparade.
Vroeg mijn nest uit en op naar het station samen met Lena. De trein van 8:00uur richting Chicago. Onderweg in de trein had ik afgesproken met Veronica(laatste weekend van haar au pair jaar), Ellen (de nieuwe au pair uit Brazilië) en Inga(zij is in haar 2De jaar en komt uit Duitsland). Nog nooit heb ik het zo druk gezien in Chicago. Iedereen in het groen. Wij hadden een plekje bemachtigd bij de rivier. Zodat we konden zien wanneer die groen werd. Daarna zij nee naar de para geweest. Vervolgens met zijn allen wezen eten met ons internationale clubje (Costa Rica, Brazilië, Duitsland, Nederland, Zuid-Afrika, Estland and à American).

Vrijdag 21maart: yess finally new yorkkkkk:)
Ik had smiddags vrij en mijn vlucht was pas om 19uur. Eerst sportief naar de gym gegaan en daarna lekker uitgebreid douche en inpakken. Kon ik lekker fris het vliegtuig instappen. Mijn vlucht ging op tijd, we kwamen net wat eerder aan op la guardia. Onderhand 10 uur s'avonds. Even uitzoeken hoe ik bij het hotel kom in Manhatten. Bus hier trein daar en follow the people. In het hotel was my friend from Boston already en a bunch of verdiepingen daarbeneden Daphne & Alex en Dominique&Robin. Long time no see. Op mijn beste Nederlands praten, dat viel niet mee. Maar gedurende het weekend ging het beter. Ik zal zeggen, ik praatte op mijn 'goedste' Nederlands. In die taal, dan weet je wel wat ik bedoel.
Eerder dat ik die nacht ging slapen was het alweer bijna 1:30. Dat heb ik eerder niet gehaald hier, alleen dan met nieuwjaar. Plans for the weekend: zaterdag- Rockefeller , empire State building, grand central station, timesquare, public library en then dinner together. Opeens een hoop Nederlanders hier zeg, dat is langgeleden.
Zondag: familietje uitzwaaien en dan komt de vol geplande dag - world trade center, Statue of liberty, alleen waren wij een beetje laat en ging er geen boot meer naar de overkant dus toen gingen we met de watertaxi. Kortom geen tijd en zin meer om naar de Brooklyn bridge te gaan. Wij hadden alleen maandag ochtend nog en wij dachten om dan central park te doen. Maar nu kwam daar ook nog de Brooklyn bridge bij. Dat betekent volgens mij om 7:30 de deur uit gingen omdat wij weer terug moesten zijn rond 11uur. Ysanne haar bus vertrok om 12uur en mijn vlucht van JFK vertrok om 5:10 p.m. wat trouwens ook een leuk verhaal is.

Daar zit ik dan op mijn vliegtuig te wachten naar huis. Lekker vliegtuigjes te kijken met mijn iPod op. Onderhand nog niks omgeroepen dat het tijd is om te boarden. Tuut tuut tuut en het is 4:55 p.m.hmm toch maar is en kijken waarom er niks gezegd wordt. Kijk ik op het bord van gate 1 komt er reclame voorbij en daarna zie ik in kleine letters staan dat mijn vlucht naar Chicago niet van gatev1 vertrekt maar van gate 41 ARE YOU KIDDING ME!!! Ik had 10 minuten om naar gate 41 te rennen. Eigenlijk onbegonnen werk. Bit why not. Wat een pokke eind. Tas, jas Carry-on en rennen........ Roltrap op roltrap af, gang hier gang daar. Ships 2 minuten te laat. Ga bijna over mijn nek maar ik sta nog.
Op naar de balie dan maar van American Airlines om te kijken of zij mij op een andere vlucht kunnen zetten. Dat je het maar weet het was niet mijn schult dat ik mijn vlucht heb gemist. Op mijn boardingticket stond gate 1 en die had ik op het vliegveld uitgeprint. Zonder extra kosten ben ik op andere vlucht gezet. 7:35p.m. La quardia. Hop in de rij voor taxi naar laquardia. Opnieuw inchecken, door security en yes finally in the plane. Gelukkig werd ik in Chicago opgehaald en kon ik eindelijk naar bed je toe. What a weekend but it was fun!!

1st of April springbreak:
1 april kikker in je bil

Wat een lekker weer afgelopen maandag. Zonnetje schijnt, bijna 20 graden en op naar het park voor de speeltuin. Als een treintje met z'n 3tjes de de glijbaan af. Wat doet het iedereen toch goed om uiten geweest te zijn. We gingen zelfs lunchen in te tuin. 'S' avonds dacht ik naar yoga te gaan op college maar toen ik daar aankwam, dacht ik oja springbreak. Oké op naar de gym dan maar. Eenmaal binnen, oeps sportschoenen vergeten. Dan maar naar zumba op mijn Allstars. Nee geen gewone zumba er was een zumba party. 2 uur ben ik even blij dat ik halverwege binnen kom lopen.
Dinsdag: de dag van de playdates. That is okay by me, had ik lekker uurtje voor mijn zelf. Dacht ik eindelijk om niet meer te snoepen. Stuurt Sara sms; Jake wants Portillo' s, you want Some. Uhhhm salad nut then with à small strawberrymilkshake :). Hoe lang kun je erover doen om de kids in bad te doen? Yep tot het water algoed als koud is en tot ze rimpelig zijn. Dan pas willen ze eruit. Dan doe ik ze ook nog is 1 voor 1, anders wordt het een waterfestijn. S'avonds cluster meeting. Aerobics op de trampoline. Fun, maar na 5 minuten voel je al je benen. Dat wordt spierpijn! Nog een uurtje te gaan.

Vanmorgen een lekkere easter donut gegeten als ontbijt. Jam jam jam

This week 5 months here. De tijd gaat nog sneller gedurende het lekkerder weer word. Time for summer!!! I am ready:)

  • 04 April 2014 - 12:10

    Oma Nel:

    Hi Julia, wat een lang verslag zeg, je had ook heel veel beleefd. Leuk zeker om je zus weer te zien. Wij hebben van Daphne veel foto's gezien, allemaal even mooi, indrukwekkend. Je tijd in Chicago draait al aardig, en straks komen je ouders, nouja, straks in mei bedoel ik. Weer iets om naar uit te kijken. Maar je verveelt je niet, merk ik wel. Zeg Julia tot de volgende blog, ikheb niet veel nieuws te melden, dus een goed weekend , groetjes van opa en oma

  • 06 April 2014 - 13:05

    Oma Tiny:

    hallo lieve Juul,
    ik had al een heeel verhaal geschreven en wat ik dan weer verkeerd
    heb aangetikt weet ik niet maar ineens was het weg, Dus begin ik maar even
    opnieuw.Wat een verhaal, je kan zien dat je nog jong bent want ik moet er
    niet aan denken dat allemaal te moeten doen, maar wel leuk allemaal en
    spannend. Was het leuk je zus en zwager weer te zien?
    Ik kijk steeds met spanning uit naar je volgende verslag, maar kost zo"n
    verslag schrijven niet erg veel tijd of heb je dat voor je familie over?
    Vergeleken met jou heb ik maar een heel saai leven.
    Maar als je oud bent passeert er niet meer zoveel.Met mij gaat het
    langzamerhand wat beter. Kan nog niet zoveel doen, want dab ben ik al moe.
    Julia, ik stop, geniet van alles en tot de volgende keer.
    groetjes van oma Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 19056

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: