Museum & Super bowl!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Museum & Super bowl!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Museum & Super bowl!!

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Here I am again!!

Na een saaie maar vooral relaxte zaterdag met daarin.
Ik had eerst andere plannen. Mijn plan was om naar Chicago te gaan had afgesproken met een vriendin uit Rockford. Totdat je naar het weerbericht kijkt en ziet dat en vanaf vrijdag avond tot aan zaterdag sneeuw gaat vallen. Nu maakt dat niet zo uit, dat ben ik nu onderhand wel gewend hihi. Maar dan komt er ook nog gezellig een weatherwarning for winterstorm. Dan laten ze mij nog niet erg schikken totdat ik het lees en zeggen' hoef je niet bperse de deur uit blijf dan binnen. En ga je de deur uit neem dan drinken, eten en een zaklamp mee ingeval dat je vast komt te zitten' ah oow. Oké ik skik. Hierbij denk ik ook niet echt dat de treinen op tijd zullen rijden. Nadat ik wakker was pak ik natuurlijk mijn ipad. Kan nu niet meer zonder hoor, gaat overal mee naar toe en ik doe er alles op. Mailtjes checken, oeww wat kom ik hier voor interessant tegen #fit4feb. Een februari fitness challenge. Yeo dat ga ik doen. Natuurlijk niet zo goed nagedacht dat het sinds vandaag februari is. Heb maar besloten om maandag te beginnen aangezien ik nu voor de lunch ga eten van Portillo's. Hotdog + Choco milkshake ( en die is lekker jammiee). Actief zijn wij allemaal in het huis niet. Cait had een kinderfeestje, Jake was ochtenden bij Nana en Carter en Sara waren vandaag aan het bij komen van een feestje. Ik hield maar lazy saterday :). Na de lunch ging iedereen een nap nemen. Ik dacht ik hoef niet te dutten. Maar na een paar afleveringen van een nieuwe serie die ik volg 'mom'. Gingen mijn ogen ook even dicht. Totdat ik door Jake geroepen werd 'DINNER IS ALMOST READY'. Yes I am coming.

Plannen voor zondag:
Op naar het Science en Industrie museum in zuid Chicago, met mijn familie. Eerst even langs de drive in van Starbucks.
Hierbij heb ik onderweg gezien:
- Skyline van Chicago (natuurlijk, die gebouwen zijn zo hoog die kan je niet missen. De Willis Tower waar ik op was geweest is het hoogste gebouw van de Verenigde Staten)
- The neighborhood waar Obama vandaan komt
- Frozen lake Michigan, met echt ijs.

oww wat groot zeg. Bij binnen komst. Het was niet druk voor het weekend. Maar een hoop gezien en mooi en groot. Ze hadden er ook alles:
- Chicago na gebouwd
- Heel trein spoor
- vliegtuigen hangen in de lucht
- united exemplaar waar je ook in kan
- over het menselijk lichaam
- ze hadden kuikentjes
- we konden met water spelen
- Disney afdeling. Met het verhaal over Walt Disney ook hadden ze de pakken van wicked, Cruella de vil, lion king masker en nog een paar. Want Walt Disney komt uit Chicago:).
- Wat ook echt cool was, was dat we in een soort ruimte schil gingen (zie foto) en daarin maakte een reis naar de ruimte. Dat ding ging dus ook helemaal heen en weer. De kinderen maar vragen 'waar zijn we? Zijn we echt in de ruimte?' Hihi.

Wel besteedde dag gehad.
Thuis de opening van de Super Bowl (football/ rugby) gekeken, er was een optreden van queen Latifah. Seattle tegen Denver. Volgens mij was het in de rust, toen kwam Bruno Mars optreden. Dat zagt er echt vet cool uit. Daarna volgde de Red hot Chili Peppers.

Ik weet niet wat het hier is. Maar ze eten hier echt vaak bonen. Black beans with Rice wat wij regelmatig eten. En vandaag hadden wij Chili. Wat touwens wel erg lekker was haha. Dan wel nog wat kaas erop, sour Cream, advocado en Corn bread.

De weersverwachtingen: na de sneeuw van gisteren (20-25cm) zijn de er nog niet, dinsdag volgt er nog is 10cm. Ook blijft het zeker -5/-18 buiten.

Fijne werkweek!

A.s. Dinsdag hier al 3 maanden. Woow wat klinkt dat lang zeg. Maar ik heb geen heimwee en vermaak me hier prima. Typische Holland eten mis ik nog niet. Ook al zou ik best een plakje ontbijtkoek willen. Wel wat ik hier niet zo veel eet is paprika en kool enzo en spinazie. Laatst toast met tonijn gegeten, dat was even lang geleden hihi.

Morgen begint eindelijk mijn yoga klas op College of Du Page.

Liefs,

Julia

  • 03 Februari 2014 - 17:51

    Karin:

    Hi, ben er weer.
    Klinkt leuk dat science en industry museum, kunnen we in mei ook wel heengaan.
    Nog geen Iers gegeten? Als dat zo iets is als Engels mis je niks, kan je maar beter bonen met rijst eten, Mexicaans jammie. Wij zijn nu even Indi af, lekker hoor maar bijna2 weken, 2x per dag...vanavond boerenkool met worst (geen Hema).
    Ben benieuwd yoga, kan je wel gebruiken, even relaxen, je bent hartstikke druk elke dag.
    Succes ermee hoor. Xxx

  • 06 Februari 2014 - 11:31

    Oma Tiny:

    Hoi Julia, dacht vanmorgen, net mijn ontbijt op,
    muesli met karnemelk, heel hollands, zal eens kijken of er weer wat
    uit Amerika binnen is gekomen, en jawel, weer een heel epistel.
    Jonge, wat maak je veel mee en je ziet zoveel.Kan je het allemaal
    wel in je koppie houden?
    Als ik lees wat jij moet eten, nou ik geloof dat ik niet met je mee
    zou eten, heb liever toch maar de hollandse pot, maar jij went er
    misschien wel aan. Het gaat je verder goed hoop ik, zal duimen
    dat er geen sneeuw meer zal vallen, helpt natuurlijk vast wel, en
    tot de volgende keer.
    Liefs oma Tiny

  • 07 Februari 2014 - 12:16

    Oma Nel:

    Hi julia, je hebt weer een toffe week achter de rug, vooral in dat museum, de foto's waren erg mooi, zo zie je nog eens wat, en wat kun je van lego veel grote dingen maken. Je boft wel met je gastouders, denk ik, ze doen in de weekenden best wel leuke dingen. Verder kijk je zeker wel uit je trip naar New York, leuk joh, je bent er maar kort geweest, nu dus langer, en de volgende keer ga je voor een week. Maar Julia met de kids gaat het ook beter, jij bent de juf, en je moet ze bezig houden. Nu even over het weer, nog steeds sneeuw en winter, nou bij ons regen en wind. We hebben nog geen winterdag gehad. Misschien komt dat nog. Morgen gaan we naar de olympische spelen kijken op de tv, misschien krijgen dan toch het winter gevoel. Julia verder tot de volgende blog, we kijken er naar uit, groetjes van oma nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 19069

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: