Hoppa gelijk extreem winters weer - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Hoppa gelijk extreem winters weer - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Hoppa gelijk extreem winters weer

Blijf op de hoogte en volg Julia

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Hallootjes,

Na alle berichten over de extreme kou hier.
Van Illinois verklaard tot rampgebied naar Amerika? Noordpool zul je bedoelen. Ook de nieuws foto's van Lake Michigan was niet niks.

Het begon allemaal afgelopen donderdag. Een kleine herhaling :)
Hoppa sneeuwstorm, zo'n 30 cm viel er. Dat is leuk dat wordt in de sneeuw spelen. De kinderen tot aan hun knieën in de sneeuw. Gelukkig hadden zij een sneeuwbroek aan. Een sneeuwpop make. Werd het niet, de sneeuw was te poederig. Het bleef niet plakken.
Op het nieuws zag ik later pas dat er vrijdag een sneeuwstorm zou komen en dat het dan veder naar het oosten zou trekken, richting New York. Maar wij hadden het vandaag al.

Vrijdag, zaterdag en zondag:
Nog steeds vakantie voor de Kids en omdat er veel sneeuw gevallen is ga ik de deur niet uit. Oja enger is nog kouder buiten -11 zoiets volgens mij. Dat wordt niet in de sneeuw spelen. Maar toen Jake op bed lag zijn Cait en ik wel even een kwartiertje buiten geweest. Het voelde wel erg koud aan brrr.
In het weekend waren we aan huis gekluisterd. Oké je kon de deur wel uit maar we bleven maar binnen met de sneeuw en vooral de kou. Alleen de deur uit voor boodschapjes. Zondag bleef het de hele dag sneeuwen en kregen we een voorproefje van de kou die maandag zou volgen. Want ja, op de planning staat zeker -25c. Van school hebben we al te horen gekregen dat maandag Jake geen school heeft.

Maandag:
Geen school, geen ballet. Nog een dagje thuis.
Dag trucjes doos gaat open. Van playdough tot koekjes bakken.
Levensgevaarlijk buiten. De temperatuur is de hele dag -25 ongeveer met als hoogte punt -27. Als gevoelstemperatuur -45.

Dinsdag:
Geen school vandaag, geen sportklas voor Jake. Maar Jake gaat bij opa en oma spelen en Cait bij een school vriendinnetje en ik heb even rust tot na de lunch. Nadat de auto een kwartier warm gedraaid heeft, Kinderen inpakken. Cait zij doet haar jas wel aan maar Jake die wilt niet. Oké weet je wat hier neem een zelfgebakken koekje mee voor jou en oma. De knutselwerkjes gaan ook mee. Al helemaal in de Valentijnsdag stemming, Cait en Jake hebben love monsters gemaakt.

Woensdag:
Vandaag weer een beetje een normale dag. Jake heeft eindelijk weer school en Cait heeft voor het eerst tennis les. Ben benieuwd hoe dat gaat hopen dat ik haar in ieder geval in een legging krijg. (Ze draagt geen broeken alleen maar tights en jurkjes) snoepjes en de trucjes doos gaan maar mee de tas in.
Vandaag heb ik ook een goeie start gemaakt. Hoppa 6:20 stond ik op de loopband. Want ik en een andere nl au pair hier hebben besloten om mee te doen met the color run hier in Chicago in juni. Dat wordt wel even trainen opnieuw om 5km te doen.
Alle het slechte etenswaren van de kerst & oud en nieuw is gelukkig ook allemaal bijna op. Dus dat wordt afkicken.
Voor college ga ik me opgeven voor een yoga klas. Moet wat en het semester begint al bijna.

fijne dag:)

Liefs uit het koude, besneeuwde kortom winterse Wheaton

• 08 Januari 2014 - 20:02

Petra:

Brrrrrrrr koud!!! Take care!

• 10 Januari 2014 - 09:42

Oma Nel:

Hi Julia, wat een spannende week heb je weer achter de rug. Je maakt heel wat mee zeg. Maar wat leuk, en goed van jou, om aan the color run mee te doen, veel trainen zeker. We zien in juni de foto's wel. Wij hebben de kerst en oud en nieuw weer gehad, maar zijn nog steeds de dagen een beetje kwijt, dat komt wel weer goed, hopelijk.het schijnt hier dit weekend ook winter te worden, vast niet zo erg alsbij jullie, we zien wel. Julia tot de volgende blog ,we kijken er naar uit, groetjes opa oma

• 16 Januari 2014 - 13:54

Jacoline:

Hi,
    Jeetje het is echt koud he bij jullie!! Maar goed dat je crea bent om de kids lekker bezig te houden.
    Goed van je hoor zo vroeg op de loopband !! Respect !!
    Tot een volgende keer !!
    Liefs uit Vlaardingen/Zeist ..