Happy 2014!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Happy 2014!! - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Happy 2014!!

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wheaton

Wat een afgelopen paar dagen zeg, gelukkig niet zulke zware dagen.

Let start with Tuesday the 31st of December 2013:
Kortom New Year's Eve/ oudejaarsdag.
Na een witte kerst ook een witte jaarwisseling. Zulke spannende plannen heb ik ook weer niet. Ik bleef lekker thuis, Sara en Carter geven een feestje en de kinderen zijn bij opa en oma. Maar omdat het slecht weer was kwamen er niet zo veel mensen 2 stel vrienden en een paar buren. Die ik nu ook is ontmoet heb en andersom. Sinds een paar dagen niet alleen sneeuw maar ook is het glad op de weg. De sneeuwschuiver komt geregeld door de straat rijden. Toen ik klaar met werken was even gefacetimed met het thuis front :). Toen het bijna 00:00 bij jullie was. Was ik de was aan het opvouwen en ben wel mee wezen aftellen met de top2000 live. Dan heb ik nog 7uur te gaan. Hier hebben we met de tv aan, live vanuit Chicago afgeteld en vervolgens geproost en binnen gebleven. Je hoorde een klein beetje vuurwerk. Maar dat was het ook wel. Toen ik in mijn bed lag hoor ik wel wat knallen van het vuurwerk. Uitslapennnn! Mmm wat was het stil in huis toen ik wakker werd. Eerste keer 8 uur, now way your kidding me:( second time 11uur. Much better:) finally daar kan ik mee leven. FaceTimen met Daphne, Alex en Lola:). Rustig dagje niks doen en series en films kijken. Nou na 1 film en tijdens een aflevering viel ik in slaap. Jeetje wat ben ik moe. Maar oww wat een heerlijk dagje vrij halverwege de week.

Thursday the 2nd of January already 2014:
Wat is weer moeilijk om vroeg op te staan. Na 3 wekkers, die ik tegenwoordig aan heb. De eerste om 6:20, de 2de om 7:45, de 3de 7:10. Oja dan heb ik nog een 4de om 7:35:). En dan kom ik natuurlijk 7:45 mijn bed uit en zit ik om 7:55 aan de ontbijttafel en gevolg dat ik precies om 8:00 mijn ontbijt op heb en kan beginnen met werken.

Nog meer sneeuw gevallen en het blijft sneeuwen.
Julia kunnen we vandaag wel in de sneeuw spelen? (Omdat het van de week te koud was om naar buiten te gaan). Yes, offcourse we can go outside. Na het ontbijt en als jullie je hebben aangekleed. 11uur en eindelijk klaar om in te pakken en naar buiten te gaan. Skibroek aan (behalve ik), winterjas, wanten, muts en Yes, we are ready! Dan sta je buiten in hoppa ongeveer 30 cm sneeuw. Cait en Jake tot aan hun knieën inde sneeuw. Helaas geen sneeuw om een sneeuwpop te maken. Maar natuurlijk wel om sneeuw naar Julia te gooien. Aaaah rennen, nou ja in de sneeuw en met kleine kinderen achter is het niet echt rennen meer. Na een uurtje buiten in de sneeuw zijn wij toch een beetje koud aan het worden. Ook alle drie rode wangetjes.
Lekker wat eten:) pizza en fruit met yoghurt. Wat hadden we toch een lol buiten. Daar zitten we dan aan de eet tafel. Jake op de kop en aan de zijkant ik en naast mij Cait. Rustig aan het eten, komt opeens Cait tegen ne aan leunen. Arm om haar heen en kroelen, ja dan ben ik er nog niet. Zit er nog 1 aan mijn andere kant, mijn yoghurt monstertje. Ook kroel tijd en dan Cait nog is tegen me aan. Zegt Cait; I love you, I want you to stay forever. Vervolgens Jake; I love you too, but you do not have to stay forever. Smelt moment :) my little buddy's.
1uur nap time for Jake. Met kerst Haden we het lieder op staan van Andrea Bocelli- Santa Claus is coming to town. Dat liedje is nu helemaal in bij Jake en Cait. Ik had het liedje opgezocht van een optreden van hem, op YouTube. Ligt hij op de commode en kijken we samen naar Andrea en zingen we mee hihi. Maar dan wel daarna nog 3boekjes lezen. Dan liggen we op de grond tijdens het lezen en dan aan het einde voordat ik zijn slaapzak bij heb aan trek, liggen wij al bijna te slapen op de grond en dan komt hij over me heen kruipen en even kroelen.

De rest van de middag heb ik bank gehangen met Cait. Zij op haar leappad spellletje spelen en kleuren en ik half slapend ernaast. Meneertje neemt een grote nap en wordt pas om 4:30 wakker. Ook is het bad tijd vandaag en ik had afgesproken met ze dat ze samen mochten badderen. Dat betekent niet veel goeds voor mijn kleding. Wat er ook gebeurd ik beland altijd met water op mijn broek en shirt. Hup alvast pyjama aan en haartjes drogen. Onderhand ben ik al 20 minuten klaar met werken maar dat maakt niet uit. Beneden gaan we gewoon verder. Jake en ik maken een grote vloerpuzzel van Jake and the Neverland pirates (de show die hier elke avond trouw gekeken wordt). Dan zijn we nog niet klaar want dan hebben we nog een grote brandweerwagen die we gaan maken.

Een hele geslaagde dag.

Ik las wel op het nieuws AD &. NU dat; snowstormen teisteren noordoosten VS van donderdag op vrijdag. Nou moet ik zeggen dat wij vandaag (donderdag) de sneeuw hebben gehad en in de nacht gaat het meer naar het oosten toe en is het voor jullie al vandaag (vrijdag) hier regio Chicago alleen maar wat kouder, zo'n 16 graden Fahrenheit = -9 Celsius.
Zoals het weer er nu naar uit ziet is het: za= -1/-11, zo= -12/-28, ma= -17/-25 en di=-14/-13. We zullen zien!

De winterse groeten van mij :)

P.s. A.s. Zaterdag ben ik hier al weer 2maandjes! I Can't believe it

  • 03 Januari 2014 - 10:06

    Karin En Rene:

    Hi, inderdaad time flies. Fijn om te lezen dat de kinderen je nu ook lief vinden, haha. Ze zullen nog wel eens boos op je zijn maar vooralsnog heb je goed gescoord, super.
    De aanhouder wint, goed gedaan hoor.
    Las idd op nu.nl dat Chicago Airport het zwaar heeft door de sneeuwstorm en dat er 650 vluchten werden geschrapt en vrijdag gaan er duizend vluchten niet door gaan. Erg koud brrrr....
    Blijf maar lekker binnen als dat kan. Maar vlgnd week moet alles weer op schema hopelijk dan beetje overgewaaid.
    Groetjes van ons, tot vlgnd blog xx


  • 04 Januari 2014 - 15:31

    Oma Nel:

    Hi Julia, nogmaals de beste wensen, van ons allemaal. Zeg juul dat je met je kids kroelt ,of de kids met jou, is toppie. Fijn dat je zo leuk met hun omgaat, dat doet ons goed. Je blog was ook weer erg spannend, leuk verteld, en wij blijven op de hoogte. We hebben Chicago op de tv gezien, wat een toestanden, en hier valt nog geen druppeltje sneeuw. Misschien komt dat nog. julia weer een goede week te gaan en tot de nieuwe blog, doei, opa, oma nel,

  • 05 Januari 2014 - 12:03

    Petra:

    Hi Juul, leuke kerstdagen en oud&nieuw gehad, zo te lezen. Gaat goed met de kids, dat is wel heel fijn! Oh wat is Scott jaloers op de sneeuw bij jou, hij wil ook zo graag sneeuw. Het is hier inmiddels een soort vsn lente, nou echt niet leuk hoor, geen winter gevoel. Veel plezier met de kids en vermaak je. Groetjes van ons X

  • 11 Januari 2014 - 15:15

    Jill:

    Jeetje Juul wat gaat de tijd snel alweer twee maanden!!!!!
    Echt goed om te lezen dat de kids zo lief voor je zijn en zo heerlijk met je kroelen!!!

    Hier is het gewoon nog ongewoon warm..... Ik vind het niet zo erg.... Hihihihi

    Ciaooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19073

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: