Let's start - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Let's start - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Let's start

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 November 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Mijn eerste werk week. Elke dag ben ik samen met iemand om alles te zien hoe alles gaat en hoe hun dag/week verloop is.
Ma - mom. Di - nana/ dad. Wo - dad/mom. Do - nana/ me. Vr - nana/me.

Maandag 11 november:
J 3rd birthday.
8am beginnen - Kids achter de ontbijt tafel en dan begint de dag.
J heeft preschool van 9:15 -11:15 en viert verjaardag op school.
C heeft ballet 1-2.

J & C zitten allebei op de zelfde preschool om de hoek van de straat dus pakken wij natuurlijk de auto. A big one Honda Pilot, The family car en waar ik in ga rijden during de week.
J gaat 2 ochtenden naar preschool en C 3 ochtenden ondanks dat zij 4,5 jaar is en slim. Kinderen gaan gier. Pas naar school als zij minimaal 5jaar zijn en in C geval 5,5 jaar omdat ze niet kan instromen na dat ze 5 wordt. Beetje raar en laat allemaal.

Dinsdag 12 november:
C heeft preschool 9:15-11:45 en Spaans van 5-5:45. Maar dat is buiten mijn werk tijd :)

Woensdag 13 november:
J heeft preschool 9:30-11:15.

Donderdag 14 november:
C heeft preschool 9:15-11:45
J heeft stretch and grow 9:30-10:05

Vrijdag 15 november:
C heeft preschool 9:15-11:45
J geeft KID rock 10:15-10:55

Zo ziet mijn werkschema er zo'n beetje uit met school en activiteiten die de kinderen hebben.
Het zijn wel lange en actieve dagen. Je ziet zo veel en probeert alles te onthouden. Hoe het met aankleden, ontbijt, lunch school, activiteiten, regels, manier van opvoeden.

De kinderen kunnen een handje vol zijn. Als je nee zegt gaan ze gillen. Als ze iets doen wat niet mag krijgen ze een time out.

Ik moet alles maar op mijn eigen manier ontdekken en wat werkt en niet werkt. Moeilijker dan deze week kan het niet worden.

In de middagen dat we thuis waren bleef ik alleen met de kinderen ( ouders werken thuis in het kantoortje ). Om een beetje en band op te bouwen en kijken hoe dat allemaal gaat. Beetje voor beetje met de kinderen dingen doen zoals spelletje spelen, boekje lezen, lunchen met ze.

Hele lastige week nu weekend vieren en rust.
Op zaterdag de 15e ben ik met een andere Nederlandse au pair uit de staat maar Chicago gegaan. Ze woont niet bij mij in de buurt maar hebben daar bij het trein trein station afgesproken.
Met de trein naar Chicago gaan is eigenlijk wel heel makkelijk. Met 50 minuten ben je er en met een weekend pass betaal je 7$. Het is een rechtsstreekse trein naar downtown Chicago, eindpunt OTC station, hoe makkelijk kan het. En dan nog Nerissa zoeken en kijken waar we heen gaan.

De kerstverlichting zijn ze aan het ophangen. De etalages van de winkels zijn al klaar.
Plekken Waar we naar toe zijn geweest en wat we gezien hebben:
- Millenium park daar staat: pritzker pavilion, cloud gate, Millenium monument.
- ook zijn we nog langs een paar andere dingen gelopen maar niet in geweest zoals: water tower, Union station, Michigan avenue bridge, Chicago theatre.
- En we zijn in de namiddag naar de Navy Pier geweest.

Het was een leuke afsluiting van de week en in Chicago kom ik vaker terug.

Zondag 17 november:
Eigenlijk wilde ik de deur weer uit. Maar toen ik uit het raam keek regende het keihard (dat is nog niet zo erg) en het onweerde. Ja dan blijf ik toch echt binnen. Nu zat ik in de basement dus had er nog niet zo'n last van, ze hebben ook tornado waarschuwingen afgegeven voor de staat Illinois waar woon. Hier in Wheaton hebben wij daar nou niets van gemerkt maar er de rest van de weersomstandigheden wel. Om 12am was het donker buiten.
Having a lazy sunday en lekker films en series kijken in mijn bedje.

Liefs Julia




  • 25 November 2013 - 09:43

    Oma Nel:

    Hoi Julia! wat een heftige week heb je achter de rug. Maar alles went. Wat vreemd dat de kinderen zo laat naar de basisschool gaan, dat is hier beter geregeld. De kinderen moet je leren kennen, en jij bent de juf, de nanny zeker, dat is wel vermoeiend, of spannend. Maar de weekenden zijn leuk, met Nelissa naar Chicago, een wereldstad zeker, daar zijn de Nederlandse steden dorpjes bij. Zondag kwam Scott hier en heb ik Facebook gelezen in het Engels, hij las het zo, en heeft maareen uurtje Engels in week. Grappig toch. Julia het is hier kwart voor 10. Maandagochtend, dus moet er gestofzuigd worden.
    Juul werkse, groetjes ook van opa en oma

  • 27 November 2013 - 22:47

    Karin:

    Happy Thanksgiving, fijne dagen. Ben benieuwd hoe ze dat vieren. Bye xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 19075

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: