De eerste 3 al gelijk drukke dagen - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu De eerste 3 al gelijk drukke dagen - Reisverslag uit Wheaton, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

De eerste 3 al gelijk drukke dagen

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 November 2013 | Verenigde Staten, Wheaton

Hello everybody,

Here I am again. Duurde even Maar Hier ben ik er weer. Mijn laptop is een beetje kaduuk dus vandaar dat ik niet iets eerder kon sturen. En foto's komen ook nog maar is lastig als je maar Max 10 minuten op je laptop kan om dan alles over te zetten van kaartje camera naar laptop en dan telefoon.

Ik zal is bij het begin beginnen.

Donderdag 7 november:
Op naar de hostfamily.
De spanning begint op te lopen voor je eerst je nieuwe familie in het echt te ontmoeten. Maar zo snel ging dat allemaal nog niet. Eerst nog met het busje en vier andere meiden van het hotel naar het vliegveld. Men wat reed die man (bijna) eng, bijna slingerend over de weg met een telefoon in zijn ene hand en de andere in de andere hand. Het is wel wennen die snelheidsborden. Dan staat en 45mph en dan denk je jeetje wat een slakke tempo voor op de rijksweg en dan reken je het om naar km/u en dan is het 70. Klinkt al beter maar nog niet zo veel haha. Dag New York, hallo vliegveld.
Na op zijn minst een uur vertraging te hebben gehad kom ik en een ander meisje aan op het vliegveld van Chicago. Follow the rest van de mensen naar de uitgang. En dan kijk je en dan zie je dat van ons beide er familie leden staan. Bij was stond de vader er, precies zoals op de foto's. Koffer halen en naar mijn nieuwe huis. Brr wel koud hier zeg.
Na zo'n 3/4 rijden thuis aangekomen. De kinderen lagen al op bed dus was lekker stil in huis de moeder was er ook, het zijn wel aardige mensen en net als op Skype, de verhalen in de mail en op foto's. Ik slaap in de basement daar heb ik een eigen ruime kamer en badkamer. Spullen uit pakken, slapen en de rest zien we morgen wel weer.

Vrijdag 8 november:
De rest van het gezin ontmoeten.
Na uitgeslapen te hebben en al verschillende stemmen gehoord te hebben van boven. Ging ik maar naar boven en ontbijten. Heel open en hartelijk en de Kinderen natuurlijk verlegen. Maar nana (oma) verteld alles. (Zij heeft jaren voor Au Pair in America gewerkt en weet hoe alles zit daar ben ik super blij mee) Wat ze vandaag gedaan hebben, waar alles staat bla bla bla.
Engels verstaan is niet zo moeilijk. Maar vertellen wat je wil is een ander verhaal. Bij sommige zinnen mis ik een woord die ik niet in mijn hoofd krijg te vertalen, wel lastig soms hoor. Zolang ik hun maar begrijp.
Ik ben nog met de vader naar de bank geweest om een rekening te openen, dus dat is ook weer gedaan. En mijn counselor kwam langs.


Zaterdag 9 november:
De verjaardag van de jongste, hij werd al weer 3jaar. Ken hem net een dag maar oké. Op naar monkey businezz, waar zijn verjaardag wordt gevierd. Ik als vreemde en allemaal vriendjes en vriendinnetjes van school + ouders. Dat wordt kijken. Gelukkig was het maar 2 uurtjes. En die avond kwamen oom en tante van de hostmom op bezoek (haar familie is Iers). Dat was wel gezellig.

Zondag 10 november:
Rust dag.
Elke zondag avond om 9 uur gaan we even zitten om de komende week te bespreken.


  • 24 November 2013 - 19:28

    Karin:

    Poehpoeh klinkt al heel vermoeiend en is nog maar 3 dagen.....allemaal nieuwe mensen en indrukken

  • 25 November 2013 - 03:19

    Julia Van Der Schaft:

    Ja heel raar allemaal en zo snel, sommige daarvan zie ik nu steeds op school van de kinderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wheaton

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 19083

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: