Departure and the oriëntatie - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu Departure and the oriëntatie - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Julia Schaft - WaarBenJij.nu

Departure and the oriëntatie

Blijf op de hoogte en volg Julia

09 November 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hello,

Alweer een week weg van huis, wat gaan de dagen snel voorbij zeg ook al heb je soms het idee van niet.
Wat heb ik van de week allemaal gedaan: (een hoop)
- Zaterdag 2 november moest ik naar de ANWB voor een internationale rijbewijs en ik had mijn afscheidsfeestje dat was een hele leuke verrassing :).
- Zondag 3 november was het spullen pakken dag. Er wilde zo veel mogelijk meenemen. Dat is nog wel moeilijk pakken voor een jaar. Ik had mijn kleding al een beetje uitgezocht met wat ik mee wilde nemen en daarnaast welke schoenen en jas. De rest maar aanvullen met andere dingen.
- Maandag 4 november de dag dat ik mijn familie uitzwaai vroeg in de ochtend. Het was een lange nacht ook al moest ik mijn bed uit om 04:30 uur. Alle dingen spinnen door mijn hoofd of ik wel echt alles heb gepakt wat ik wilde.
Eenmaal op Schiphol aangekomen eerst maar even kijken of ik ergens mijn reisgenootje Ysanne kan vinden en dan daarna inchecken bij de balie. Hopen dan maar of mijn koffer net als thuis onder de 23 kg weegt. En ja hoor 21.9 kg, netjes gedaan toch. de vlucht naar Newark had een half uur vertraging. Nog een half uur op Schiphol rond lopen. Rond 07:30 was het afscheid nemen en tot volgend jaar zeggen aangebroken (heel onrealistisch en een echt hello/ goodbye moment net als je op tv altijd ziet). Dan ben je door de douane heen zwaai je voor de laatste keer naar paps, mams en zus see you laterrrr!! En dan loop je verder alsof je op vakantie gaat. Nog geen besef dat dit echt voor een langere tijd is dat je in real life iemand van je familie ziet.
Nog meer vertraging door het slechte weer, uiteindelijk vertrok het vliegtuig om 10:30. De komende 8,5 uur maar stil zitten.
Wat een heerlijk welkom als je New York ziet en een straal blauwe lucht met een zonnetje dat schijnt. Alleen omdat het vliegtuig vertraging had wilde er een hoop mensen zo snel mogelijk eruit omdat zij hun volgende vlucht wilde halen. Ysanne en ik dachten nou wij wachten wel tot al die mensen zo’n beetje eruit waren zodat wij rustig onze tas, koffertje en jas konden pakken. Door de lange wandelgangen op naar de security om nog Amerika binnen te komen….. Na ¾ uur wachten waren wij aan de beurt. Wat gaat u doen in Amerika? Waar ga je naar toe? Hoelang blijf je? Mag ik je vingerafdrukken? He he we zijn goed gekeurd en mogen door. De lopende band stond al stil en daar lagen ze gelukkig onze koffers. Nu zijn we compleet op naar de uitgang en opzoek naar de vrouw met een bordje ‘Au Pair in America’ , ja dat zijn wij. Er zaten al drie meiden uit Costa Rica. Maar er kwamen er nog meer. Nadat de 14 Duitsers er waren, waren we compleet. Op naar het hotel in Tarrytown. Na de koffers te hebben gepropt bij de balie gingen we naar een zaal en daar stond Jody. Zij geeft de training. Na de een welkoms praatje, een map te hebben gekregen, t- shirt en kamer sleutel tijd om naar de kamer te gaan. De mijne was natuurlijk helemaal achteraan en ik was nog in me eentje op de kamer. ( De kamer waren ingedeeld naar de bestemming waar de hostfamily woont. Eten, kijken wie mijn kamergenootje is en slapen. Het meisje die bij mij op de kamer kwam is afkomstig uit Israël.



Planning van dinsdag 5 november:
6:30 a.m. wake- up call
7:00-7:45 breakfast
8:00-12:00 oriëntate 12:00-1:00 lunch
1:00-4:00 oriëntatie
4:00-10:00 New York City Tour !!! that was fun :)

Planning van woensdag 6 november:
7:00 a.m. wake- up call
7:30-08:30 breakfast
08:30-10:30 oriëntatie
10:30-12:30 oriëntatie
12:30- 1:30 lunch – travel information to the host family
3:30-6:30 oriëntatie
06:30-07:30 dinner

Planning van donderdag 7 november:
6:30 a.m. wake-up call
7:00-7:45 breakfast
8:00-12:00 oriëntatie
12:00-1:00 lunch
1:00-3:00 oriëntatie
Departure to host family .


  • 10 November 2013 - 17:40

    Jill En Ruben:

    Hi Miss Julia,

    Jeetje wat een druk schema zeg.... En wat moet je steeds vroeg op!!
    Kan je een beetje wennen aan het tijdsverschil?
    En hoe is de familie in het echt....? Net zo leuk als op Skype of leuker?
    En de kinderen?

    Succes!!

    Bye bye,

    Ruben en Jill

  • 11 November 2013 - 15:35

    Oma Nel:

    Hoi Julia, je hebt je eerste weekend in Amerika erop zitten. Je vrije weekend geloof ik. Heb je nog leuke dingen gedaan. Het is wel wennen zeker, maar wel heel apart. We hebben je blog gelezen, nou de moeite waard, een ervaring om mee te maken. Julia, ik zal het niet te lang maken, wij hebben niet veel nieuws, dat snap je wel, maar we leven mee, met jouw en tot de volgende reactie. Groetjes van opa en oma

  • 11 November 2013 - 16:34

    Annewil:

    Hai Julia!!!
    Ben benieuwd hoe het gaat zo na de eerste paar daagjes bij je gezin. Goed bevallen? Zal best even wennen zijn... Lekker blijven loggen zou ik zeggen, dan blijven wij ook op de hoogte ;-) Héééél vééééél plezier daar, ik hou je in de gaten ;-)
    Ciao!
    Annewil

  • 11 November 2013 - 21:50

    Petra:

    Hi Julia, lkkr bezig zo te lezen. En hoe is de familie? Veel plezier en we kijken uit naar jouw berichten :))))

  • 12 November 2013 - 22:56

    Jacoline:

    Hey Julia,
    Zo super tof om je verhalen te lezen op je blog!!
    Uiteraard gaan wij je ook volgen !!
    Have fun and take care !!

  • 23 November 2013 - 01:57

    Julia Van Der Schaft:

    Het was inderdaad een druk schema en lange dagen. Ik zal dit weekend een nieuw verhaal plaatsen. Mijn laptop is een beetje kaduuk vandaar dat ik niks geschreven heb van afgelopen eerste werk weken.

    :) bye,
    Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

Julia

Au pair in Chicago Illinois!! November 2013 t/m September 2015 Au Pair in Chicago Illinois Maart 2018 t/m

Actief sinds 17 Okt. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19078

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 27 Oktober 2015

Au Pair in Amerika

Landen bezocht: